۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۵۱۸۳۹
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

لازمه رسیدن به حیات طیبه، داشتن تقوا و ایمان واقعی است

لازمه رسیدن به حیات طیبه، داشتن تقوا و ایمان واقعی است
آیت‌الله صدیقی لازمه رسیدن به حیات طیبه را داشتن تقوا و ایمان واقعی بیان کرد و گفت: تقوا تسلیم نشدن در برابر گناه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: ماه رمضان حرم الله است.

وی با تأکید بر اینکه حرمت ماه رمضان باید حفظ شود، ادامه داد:  انسان باید از اموری که در این ماه انجام آن حرام شده به‌شدت اجتناب کند و از خداوند برای حفظ حرمت این ماه یاری بطلبد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه حقیقت روزه در ماه مبارک رمضان اجتناب از معاصی است، ابراز کرد: روزه عوام در ماه مبارک رمضان گرسنگی و تشنگی است اما روزه خواص در اصل روزه از معصیت و گناه است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه غیبت روزه را ازنظر معنوی باطل می‌کند، اظهار داشت: ناسزا گفتن به اشخاص و مؤمنان درواقع روزه‌خواری است، بنابراین کسانی که می‌خواهند روزه‌ آن‌ها قبول شود باید بدانند معصیت جلوی قبولی روزه را می‌گیرد، روزه‌ مقبول روزه‌ای است که در آن تقوا باشد.

وی بابیان اینکه تقوا تسلیم نشدن و سپر در برابر گناه است، عنوان کرد: انسان اگر در دژ تقوا مستقر شود تیر گناهان هرگز به او اصابت نمی‌کند؛ پرهیز از غیبت و کنترل زبان سبب می‌شود گوش اشخاص به سخن لغو مبتلا نشود.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خدای متعال در سوره مؤمنون اوصاف متقین را بیان کرده است، اظهار داشت: اگر کسی این علائم را داشته باشد مؤمن است و اگر نداشته باشد مؤمن نیست؛ ایمان شرط ورود به بهشت و شرط نیل به حیات طیبه است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه غیبت از بدترین گناهان کبیره است، گفت: اگر اهل غیبت توبه نکنند جهنمی می‌شوند و اگر توبه کردند در صف انتظار جزء آخرین گروه‌هایی هستند که به بهشت راه پیدا می‌کنند. انسان اگر سخن لغو را ترک کند به غیبت هم مبتلا نمی‌شود.

وی مراقبت از چشم را از دیگر وظایف مهم در تزکیه نفس برشمرد و گفت: چشم باید رسالت خود را بشناسد، خدای متعال به ما چشم داده تا از خشیت او گریه کنیم و قرائت قرآن داشته باشیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات