۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۵۱۸۰۸
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

حق الناس خیر و برکت را از زندگی انسان می برد

حق الناس خیر و برکت را از زندگی انسان می برد
حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه حق الناس برکت را از زندگی انسان می برد، گفت: عدم صداقت رزق و روزی انسان را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته در منبر مجازی با موضوع سنن الهی در معارف اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که باعث از دست رفتن رزق و روزی می‌شود «عدم صداقت» است.

وی افزود: انسان بعضی اوقات مورد توجه ویژه‌ الهی قرار گرفته است اما برخلاف واقع اظهار نداری و یا بدبختی می‌کند؛ این موضوع موجب فقر و تهی‌دستی می‌شود.

حجت الاسلام محسنی بیان داشت: نقل شده است که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: اگر کسی اظهار فقر کند و بگوید بدبخت و بیچاره هستم و چیزی ندارم ناچارا گرفتار فقر و بدبختی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: طبق نقلی که از حضرت رسول اکرم(ص) شده است یکی دیگر از مسائلی که باعث از بین رفتن برکت رزق و روزی انسان‌ها می‌شود این است که حق دیگران را حبس کنند، یعنی وقتی یک کارفرمایی می‌تواند حقوق کارگرهای خود را به موقع بدهد و این کار را نکند و به تأخیر بیندازد برکت از زندگی این کارفرما می‌رود.

وی افزود: و یا اگر مسؤول اداره‌ای می‌تواند به کارمندهای خود به موقع حقوق بدهد و حقوق را به تأخیر بیندازد، یا اگر فردی از کسی پولی را قرض گرفته است و دارد که بدهد اما به تأخیر می‌اندازد، همه‌ این‌ها باعث از بین رفتن برکت می‌شود.

حجت الاسلام محسنی ابراز کرد: بعضا می‌بینیم بعضی‌ها حساب بانکی خودشان را تخلیه می‌کنند که قسط وام آن‌ها برداشت نشود، فکر می‌کنند در حال زرنگی کردن هستند، در حالی که همین موجب سلب برکت از زندگی و رزق و روزی آن‌ها می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان حدیثی، گفت: طبق صریح روایات؛ اگر کسی یک جزئی از حق برادر مسلمان خود را حبس کند و به او ندهد خدای متعال برکت رزق را بر او حرام خواهد کرد، مگر اینکه توبه کند، توبه هم با جبران پذیرفته می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس دقت کنیم که خدای نکرده حق دیگران را که می‌توانیم ادا کنیم محبوس نکنیم که موجب از بین رفتن برکت رزق و روزی از زندگی ما شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات