۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۵۱۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

انسان باید تسلیم امر الهی باشد

انسان باید تسلیم امر الهی باشد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید تسلیم امر الهی باشد، گفت: منشأ مشکلات جوامع اسلامی سرپیچی از دستورات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات رزمندگان غرب تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عالم دنیا دارای دو میدان مسابقه زندگی و بندگی است.

وی افزود: بازنده واقعی در عالم دنیا کسی است که بازی‌های عالم دنیا را جدی بگیرد و همه عمر خود را در میدان زندگی سپری کند چنین فردی از محدودیت عمر و حیات دنیوی غافل است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه آخرت و قیامت یک مساله جدی، قطعی و حتمی است، ابراز کرد: انسان اگر از آخرت غفلت داشته باشد گرفتار دنیا می‌شود و زمانی بیدار می‌شود که مرگ او را فراگرفته باشد.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیه 35 سوره احزاب، اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید: به‌یقین، مردان و زنان مسلمان که در عمل به احکام دین پاىبندند، و مردان و زنانی که دین را باور کرده‌اند، و مردان و زنانی که خدا و رسولش را از روى خضوع اطاعت می‌کنند و ...؛ مردان و زنان در عالم دنیا می‌توانند تنها در این میدان باهم مسابقه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها می‌توانند در میدان تسلیم در برابر خداوند متعال با یکدیگر مسابقه دهند، گفت: مقصود از اسلام تسلیم شدن در برابر دستورات خداوند است؛ انسان باید در برابر همه احکام شرع مقدس تسلیم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه ولایت امیرمومنان علی(ع) حکم الهی بود در حالی که مردم از این حکم تبعیت نکردند، عنوان کرد: اگر مسلمانان تابع حکم الهی بودند جامعه اسلامی امروز با این‌ همه مشکلات دست‌به‌گریبان نمی‌شد؛ مشکلات نتیجه سرپیچی از دستورات الهی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حکم پیامبر اکرم(ص)، اهل‌بیت(ع) و ولایت‌فقیه همان حکم الهی است، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند بهترین زنان امت من زنانی هستند که مهریه آنان کم باشد؛ امروز یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج سخت‌گیری خانواده‌ها و بالا بودن مهریه دختران است.

وی افزود: همچنین فرمودند: من به زیادی نسل امتم مباهات می‌کنم؛ کسانی که اعتقاد و ایمان ضعیف دارند می‌گویند ازدیاد نسل برای دوران گذشته بوده و این امر در عصر کنونی معنا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه انسان باید به وعده‌های خداوند ایمان داشته باشد، عنوان کرد: انجام تکلیف و اطاعت از فرمان خداوند متعال بیانگر تسلیم بودن است؛ از شاخصه‌های انسان‌های تسلیم صداقت، صبر و مقاومت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات