۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۰۸۴۷۴
آیت الله تحریری:

کفر، شرک و نفاق حجابی زخیم بین انسان و پروردگار است

کفر، شرک و نفاق حجابی زخیم بین انسان و پروردگار است
آیت الله تحریری با بیان اینکه گناه بین انسان و حضرت حق حجاب ایجاد می کند، گفت: انسان با شناخت حضرت حق حجاب های بین خود و خدا را کنار می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در جلسه تفسیر دعای شریف ابوحمزه ثمالی که جمع طلاب و در همین مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به اموری می پردازند که تاثیر عملی بسزایی در زندگی انسان دارد همچنین در این دعا به نحوه ارتباط انسان با خداوند اشاره می شود.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی بر خداوند مخفی نیست، ادامه داد: خداوند نسبت به هیچ موجودی حجاب ندارد و همه موجودات در هر مرتبه و شانی که باشند در محضر ذات اقدس الهی قرار دارند.

آیت الله تحریری بیان داشت: دعای ابوحمزه ثمالی به ما می فهماند که امور اعتقادی در صحنه عمل باید خودش را نشان دهد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ابراز کرد: حجاب قرار گرفتن انسان از خداوند انواع مختلفی دارد که حجاب کفر، شرک و نفاق از همه حجاب‌ها زخیم‌تر است که تحت حجاب اعتقادی مطرح می شود.

وی درخصوص حجاب اعتقادی، گفت: هر بینشی که مناسب با ذات اقدس الهی نباشد و انسان به آن معتقد باشد حجاب اعتقادی می گویند؛ نخستین مرتبه خروج از این حجاب آن است که انسان با عقلانیت صحیح خود را در جهت شناخت خداوند متعال قرار دهد.

آیت الله تحریری درباره حجاب عملی عنوان کرد: انجام گناه در اصل مخالفت عملی با خداوند است بنابراین معصیت بین انسان و خداوند حجاب ایجاد می کند که برخی انسان ها با مجاهدت هایی که دارند این حجاب ها را کنار می زنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: هر نحوه ارتباط انسان با خداوند در اصل پاره کردن یک حجاب است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات