۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۰۸۳۸۳
استاد حوزه علمیه:

حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک تکلیف شرعی است

حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک تکلیف شرعی است
استاد حوزه علمیه حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس را یک تکلیف شرعی دانست و این حضور را حمایت امت اسلامی از مردم فلسطین بیان کرد.

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص اهمیت راهپیمایی روز قدس، گفت: از عهد عتیق کینه یهودیان نسبت به مردم فلسطین وجود داشته و تا حال به امروز نیز ادامه یافته است.

وی افزود: قرآن کریم از دو پیامبر، حضرت عیسی مسیح(ع) و حضرت موسی(ع) و دیگر پیامبران به پاکی و نیکی و نجابت یاد می کند و اصل کتابهای آسمانی انجیل و تورات را تایید می کند؛ البته غیر از قرآن کریم ما بقی کتب آسمانی در طول زمان دست خوش تحریف قرار گرفته که در آنها تضاد ها، موهومات و دروغ پردازی های فراوان یافت می شود.

حجت الاسلام مظفری میانجی درخصوص یکی از آن تحریفات، ابراز کرد: با تحریف این کتابها یهودیان مدعی هستند که آنان نژاد برتر روی زمین هستند در حالی که مستندات تاریخی خودشان گواه بر کذب بودن این کلام است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یا در تورات کتاب اشعیاء نبی باب ۲۸ جمله ۷ آمده است، هم کاهنان، هم انبیاء از مسکرات گمراه شده، شراب بلعیده، از مسکرات سرگشته شده اند، در رویاء گمراه شده و در داوری مبعوث گشته اند؛  در حالی که همه انبیای الهی از این امور مبرا هستند و از این نوع تحریفات تنها منافع شخصی دنبال می شود.

وی بیان داشت: پس از جنگ جهانی اول که قیمومیت عراق و فلسطین به انگلستان واگذار گردید، شخصی یهودی بنام سر هربرت ساموئل به عنوان نخستین کمیسر عالی انگلستان در فلسطین تعیین و طرح اسکان یهودیان جهان در فلسطین از همان دوران آغاز شد تا دولت صهیونیستی یهودی در فلسطین شکل بگیرد.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: هسته های اولیه تشکیل حکومت صهیونیستی از همان دوران در فلسطین پی ریزی شد و سرانجام نقشه آنها در نخستین کنگره صهیونیست ها در شهر بازل سوئیس که در سال ۱۸۹۷ پیش بینی شده بود، جامعه عمل پوشید.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: یهودی هایی که غربی ها آنها را حمایت کردند و در فلسطین به این نحو اسکان داده شدند حال اینجا این سوال مطرح می شود که آیا سزاوار نیست امت اسلامی از فلسطینی ها که برادران دینی مسلمانان محسوب می شوند یاری کنند؛ بنابراین حمایت از مردم فلسطین تکلیف شرعی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات