۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۷۲۵۶
حجت الاسلام ماندگاری:

فضای مجازی به وسیله‌ای برای ریختن آبروی مردم تبدیل شده است

فضای مجازی به وسیله‌ای برای ریختن آبروی مردم تبدیل شده است
کارشناس دینی گفت: روایتی داریم که می‌گوید، آبروی مومن از کعبه بالاتر است؛ اما متاسفانه امروز فضای مجازی به وسیله‌ای برای ریختن آبروی مردم تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری مدیر موسسه روایت سیره شهدا در مراسمی که سحرگاه امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه برگزار شد، گفت: فرمول زندگی صحیح و خوب قرآن و عترت است؛ زندگی خوب نیازمند صرف زمان و حوصله است.

وی افزود: زندگی مبتنی بر قرآن و عترت به انسان آرامش می‌دهد؛ اگر ارتباطات در جامعه سالم باشد جو جامعه نیز سالم خواهد شد، در این ماه عزیز تلاش کنیم حسن ظن را تمرین کنیم و عینک بدبینی را از چشم برداریم و از تهمت ناروا به دیگران بترسیم.

کارشناس دینی ابراز داشت: روایت است آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است؛ مراقب باشیم آبروی دیگران را نریزیم، تا زمانی که یقین نداریم شخصی کاری را انجام داده یا خیر، حق نداریم کار او را فاش کنیم؛ یکی از دلایل مستجاب نشدن دعا و حل نشدن گرفتاری‌ها همین است که ما حق الناس به گردن داریم و برای دیگران گرفتاری درست می‌کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه امروز فضای مجازی به وسیله‌ای برای ریختن آبروی مردم تبدیل شده است؛ کسی که سوء ظن دارد و دیگران را آلوده به گناه می‌بیند دچار یک نوع بیماری روحی می‌شود که از درون خود را نابود می‌کند؛ سوء ظن، تجسس، غیبت و تهمت گناهانی است که پی هم می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار داشت: بانوان نباید در اطلاعات موبایل شوهران خود تجسس کنند، این تجسس‌ها و تفحص‌ها مبنی بر سوء ظن و عدم اعتماد است و به دنبال خود زندگی‌ها را سست می‌کند.

وی افزود: سوء ظن در نظام اسلامی و بدبینی سیاسیون نسبت به یکدیگر مردم را به آن‌ها و اداره مملکت بی اعتماد می‌کند؛ ما حق نداریم کسی را به خاطر انجام ندادن یک کار واجب بی دین بنامیم، زیرا ممکن است در سایر واجباتش محکم باشد در غیر این صورت ما دچار سوء ظن و بدبینی شده‌ایم؛ با حسن ظن می‌توان ارتباط بسیار خوبی با افراد برقرار کرد.

کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: این جمله را یک اصل برای خود قرار دهیم که همه مردم خوب هستند مگر اینکه بدی آن‌ها ثابت شود؛ بسیاری از عیوب مردم از روی عناد نیست بلکه از روی جهالت است. /۹۶۹/پ202/ق
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات