۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۲۴۹۹
وزیر آموزش و پرورش:

فعالیت های فرهنگی در مدارس باید با محوریت قرآن انجام شود

فعالیت های فرهنگی در مدارس باید با محوریت قرآن انجام شود
بطحایی با تاکید براینکه فعالیت های فرهنگی باید با محوریت قرآن انجام شود، گفت: از شاخصه‌های مسؤولان و مدیران مدارس انس با قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور، امروز در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که با حضور مهمانان داخلی و خارجی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: پاسداشت شعائر الهی بیانگر طهارت قلبی است.

وی افزود: کسانی که شعائر الهی را پاس می دارند از مقربان درگاه الهی هستند و این امر بسیار ارزشمند است.

بطحایی با تاکید براینکه فعالیت های فرهنگی باید با محوریت قرآن انجام شود، اظهار داشت: بیشتر مسؤولان و مدیران مدارس در سراسر کشور افرادی هستند که نسبت به قرآن علاقه و انس دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از فرهنگیان ما در آموزش و پرورش اهل تدبر و تامل در آیات الهی هستند از این رو مهمترین هدف فرهنگی آموزش و پرورش توجه به برنامه های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی می تواند زمینه رشد و تعالی شخصیت دینی دانش آموزان باشد، گفت: معلم به سبب تربیت و تعلیم انسان‌ها مقام انبیا را دارد و معلمانی که در محیط امن و متعالی به دانش آموزان قرآن آموزش می دهند از جایگاه رفیعی نزد خداوند برخوردار هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات