۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۹۶۹۰۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

زکات نقش مهمی در محرومیت زدایی و رفع معضلات اجتماعی دارد

زکات نقش مهمی در محرومیت زدایی و رفع معضلات اجتماعی دارد
امام جمعه خرم آباد به نقش زکات در زمینه های زکات را امری حکومتی خواند و گفت: نقش زکات در محرومیت زدایی و رفع معضلات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در جلسه شورای زکات لرستان زکات را از واجبات خواند و گفت: این مهم جنبه اجتماعی و حکومتی دارد.

وی با بیان اینکه زکات امری حکومتی است، افزود: به عقیده بسیاری از فقه‌های ما پرداخت زکات به ولی‌فقیه امری ضروری و واجب بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: برخورد انقلابی و حکومتی با ترک‌ کنندگان زکات از دیگر موارد حکومتی بودن این واجب است.

وی به فعالیت کمیته های شورای زکات در استان اشاره و عنوان کرد: شفاف ‌سازی در امر زکات باید در دستور کار کمیته های شورای زکات قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به نقش آفرینی زکات در زمینه های مختلف گفت: زکات در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم را به خوبی تبیین نکرده‌ایم و باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی به نقش زکات در جامعه و زندگی مردم اشاره و بیان کرد: نقش زکات در محرومیت زدایی بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه زکات در رفع معضلات اجتماعی نیز مؤثر است، گفت: زکات در ایجاد روحیه جهادی و زدودن روحیه اشرافی نقش بسزایی دارد./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات