۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۹۴۸۲۱
در همایش اساتید سبک زندگی قرآنی مطرح شد؛

احیای تمدن اسلامی مبتنی بر تقویت سبک زندگی قرآنی است

احیای تمدن اسلامی مبتنی بر تقویت سبک زندگی قرآنی است
همایش اساتید سبک زندگی قرآنی با حضور فعالان این عرصه در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش اساتید سبک زندگی قرآنی با حضور فعالان این عرصه امروز در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مهدی قره شیخ لو رییس سازمان دارالقرآن کریم با گرامیداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی افزود: به برکت انقلاب اسلامی سازمان دارالقرآن کریم از زمان آغاز به کار تا کنون بالغ بر 15 میلیون نفر را تحت برنامه های عمومی و تخصصی تربیت قرآنی کرده است.

رییس سازمان دارالقرآن کریم از برگزاری بیش از 300 کارگاه سبک زندگی قرآنی در چند سال اخیر در کشور خبر داد و اظهار داشت: بحث مفاهیم قرآنی با رویکرد کاربردی در دستور کار گرفته است.

قره شیخ لو با بیان این که مربیان و مبلغان باید با عمل و رفتار خود سبک زندگی دینی و قرآنی را در جامعه ترویج دهند، ابراز داشت: کسی که می خواهد تربیت کننده افراد برای سبک زندگی قرآنی باشد باید به لوازم این سبک زندگی پایبند باشد.

وی عنوان کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید به سبک زندگی اسلامی و قرآنی تأکید کنیم، امروز مشکلات اجتماعی و آسیب های زیادی در جامعه وجود دارد که اصلاح آن در گرو بازگشت به معارف دینی و اجرای دستورات قرآن کریم است.

همچنین مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی به ارائه گزارشی از فعالیت های این دارالقرآن پرداخت و خاطراتی از مقامات معنوی علامه طباطبایی به نقل از نزدیکان وی نقل کرد.

وی علامه طباطبایی را الگوی فعالیت های قرآنی دانست و ادامه داد: ایشان الگوی سبک زندگی دینی و قرآنی بوده و دراری مقامات معنوی بسیاری بودند و بزرگان بسیاری از شاگردان ایشان محسوب می شود.

مهدی شکری معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم نیز با اشاره به این که بنای انقلاب اسلامی بر آیات قرآن و روایات بوده است، گفت: دوری از قرآن کریم و معارف ناب آن عامل افول جامعه اسلامی در دورانی شده است، البته ممکن است ارتباط ظاهری وجود داشته باشد اما باید آموزه های قرآن را در جامعه اسلامی عملیاتی کرد.

وی بخش اصلی تمدن اسلامی را سبک زندگی دینی و قرآنی دانست و افزود: باید بر این موضوع مهم سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد و از مهجوریت قرآن کریم در زمینه سبک زندگی کاسته شود.

معاون سازمان دارالقرآن کریم با بیان این که نباید از اعجاز معنوی قرآن غافل باشیم، اظهار داشت: باید نقشه جامعی در مسیر فعالیت ها و سبک زندگی قرآنی وجود داشته باشد تا بر اساس آن حرکت تأثیرگذار انجام شود.

در پایان نیز عباس سلیمی از پیشکسوتان قرآنی کشور با اشاره به غنی بودن معارف دینی و قرآن گفت: متأسفانه با وجود قوت و قدرت علمی و فکری و فرهنگی در اسلام برخی به دنبال نسخه های افراد غربی هستند.

وی خاصیت قرآن کریم را انطباق با فطرت انسان ها دانست و اظهر داشت: هیچ فرد و دولتی جز قرآن نمی تواند تمدن و مکتب منطبق با فطرت انسان را بسازد که آن را به سعادت برساند.

این پیشکسوت قرآنی با تأکید بر این که باید قدردان نعمت های امروز باشیم، از مربیان سبک زندگی قرآنی خواست که شخصیت و زندگی پوشالی افراد غربی و تابعان آن ها را برای جامعه تبیین کنند.

وی تأکید کرد که مربیان دینی و قرآنی باید با اعمال و رفتارهای خود مروج و مبلغ سبک دینی و قرآنی باشند./1323/پ202/ب1

محمد قمین
ارسال نظرات