۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۹۴۴۴۶
آیت الله مروارید:

بقای مکتب اهل بیت به تقویت حوزه های علمیه بستگی دارد

بقای مکتب اهل بیت به تقویت حوزه های علمیه بستگی دارد
استاد حوزه علمیه گفت: آن چه از دین، آیین و شریعت به ما رسیده به برکت خدمات فقهای شیعه است و باید این میراث ارزشمند حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مروارید، استاد درس خارج حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق در مدرسه علمیه نورالثقلین گفت: بقای مکتب حضرت زهرا و‌ دین و تشیع بستگی به تقویت حوزه های علمیه دارد.

وی افزود: آن چه از دین، آیین و شریعت به ما رسیده به برکت خدماتی بوده که فقهای شیعه متحمل و با تحمل سختی ها و درگیری با طاغوت زمان این میراث را به ما رسانده اند، خداوند در هر زمانی عده ای را انتخاب که میراث دار شریعت و دین بوده و این لطف خداوند است، حال این میراث ارزشمند به ما رسیده که باید حفظ شود.

آیت الله مروارید به تهذیب نفس در جوانی تأکید کرد و گفت: جوان در جوانی اراده و همت دارد و در این دوران هر کاری می کند تا آخر عمر باقی می ماند بنابراین باید با استفاده از اساتید خوب و مجرب به انجام کارها به ویژه در مورد مسائلی که برای تهذیب و اخلاق مورد نیاز است، همت کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اگر طلبه از نظر اخلاقی تزلزل یابد، ضرر آن برای جامعه بسیار زیاد است، اظهار کرد: اگر روحیه تقوا، خداترسی و احساس وظیفه در ما پیدا شود، بسیاری از مشکلات حل می شود و با کار و تلاش و تمرین این روحیه معنوی حاصل می شود.

وی با اشاره به تأکید آیات و روایات به نماز، گفت: مسأله نماز مورد توجه اولیای خدا است و طلبه ای که خدمت به دین و مکتب دارد، باید به نماز، البته نماز با شرایط اهمیت دهد.

آیت الله مروارید افزود: هر چه نماز با معنویت و توسل بیشتر باشد، توفیق در زمینه تعلیم و تربیت بیشتر می شود و این ها است که انسان را از لغزش ها نگه می دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) و انجام کارهای سخت منزل از سوی ایشان، گفت: پیامبر(ص)، تسبیحات حضرت زهرا(س) را به ایشان می آموزد و می فرماید: «این تسبیحات از هر خادمی که در منزل کمک شما باشد، بهتر است.»، پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا رؤسای مکتب ما هستند و باید در زندگی از ایشان تبعیت کنیم.

وی با بیان این که وقتی هدف عالی باشد همه مشکلات حل می شود، به طلاب جوان توصیه کرد: درس خواندن، تدریس و مباحثه برای خدا باشد، متوجه افراد و کارهای فردی خود باشید، همسایه را اکرام کنید، از زبان خود مراقبت کنید و از اظهار نظر بدون دلیل خودداری کنید البته باید موقع شناس بوده و دقت در مسائل اجتماعی وظیفه است اما اصل کار بر تقوا باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات