۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۴۲۴۳
حجت‌الاسلام شریف:

گذشت، حلقه مفقوده خانواده‌های امروزی است

گذشت، حلقه مفقوده خانواده‌های امروزی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گذشت، حلقه مفقوده خانواده‌های امروزی است، گفت: گذشت از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریف استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد الهادی(ع) گفت: جریان سقیفه بر اساس یک برنامه و هدف مشخص صورت گرفت.

وی افزود: متأسفانه بعد از رحلت رسول خدا این جریان توانست افکار عمومی را با خود همراه کند به حدی این جریان قوی عمل کرده بود که وقتی مردم در مقابل درب خانه حضرت زهرا(س) جمع شدند و دیدند به حضرت جسارت می‌شود کسی از این اقدام اعتراض نکرد.

حجت‌الاسلام شریف ادامه داد: فضا به‌گونه‌ای بود که مردم حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را مقصر واقعی می‌دیدند و حقی برای ایشان قائل نبودند و فراموش کرده بودند که حضرت دختر پیامبراکرم(ص) است.

استاد حوزه علمیه گذشت و شکیبایی را از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) بیان کرد و اظهار داشت: ایشان در دورانی چشم به جهان گشودند که قبل از ایشان مردمان آن دیار اهل زنده‌به‌گور کردن دختران بودند و دختران را ننگ والدین می‌دانستند اما حضرت به‌قدری مورداحترام پدر بزرگوارشان بودند که پیامبر به ایشان می‌فرمودند: پدرت فدای تو فاطمه جان.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در چنین فضای بامحبت و سراسر احترام بزرگ شدند و زمانی که وارد خانه حضرت علی(ع) شدند درنهایت ساده زیستی زندگی کردند؛ این ویژگی‌ها همه بیانگر گذشت و ایثار آن حضرت است؛ گذشت، حلقه مفقوده خانواده‌های امروزی است.

حجت الاسلام شریف با اشاره به اینکه احکام دین اسلام بسیار آسان است، گفت: در دین مبین اسلام توصیه‌شده است که مؤمن خوش‌پوش و تمیز و خوش‌بو باشد بنابراین امروز کسانی که فکر می‌کنند اسلام دین فقر و ریاضت است سخت در اشتباه هستند امام صادق(ع) با توجه به شرایط دوران خویش بسیار خوش‌پوش بودند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه اشرافی گری با خوب زندگی کردن بسیار متفاوت است، گفت: امروز اگر کسی مال و ثروتی داشت به این معنا نیست که او این اموال را از راه حرام کسب کرده است امیرمومنان علی(ع) بسیار ثروتمند بودند اما دارایی خود را صرف فقرای جامعه می‌کردند چون در آن دوران مسلمانان زیادی در فقر زندگی می‌کردند ازاین‌رو خود نیز لباس وصله دار بر تن می‌کردند تا همانند مردم باشند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) نور الهی بودند، عنوان کرد: هر انسانی بتواند به این نور وصل شود نجات می‌یابد.

حجت الاسلام شریف با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شفیع روز قیامت هستند، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) می‌فرمایند: الگوی من مادرم حضرت زهرا(س) است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات