۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۴۰۸۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

توسعه کیفی حوزه علمیه خراسان شمالی سبب کاهش چشمگیر مهاجرت طلاب شده است

توسعه کیفی حوزه علمیه خراسان شمالی سبب کاهش چشمگیر مهاجرت طلاب شده است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توسعه حوزه علمیه استان و راه‌اندازی سطوح سه و چهار، مهاجرت طلاب استان به قم و مشهد کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، پنج‌شنبه‌شب در همایش «حوزه علمیه، انقلاب اسلامی، تمدن سازی جهانی» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سفر رهبری به استان در سال 91 سبب توسعه کمی و کیفی حوزه علمیه خراسان شمالی شد به‌گونه‌ای که اکنون دو هزار و 600 طلبه در 15 مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف استان در سطوح یک، دو، سه و چهار تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از 140 طلبه طرح هجرت و مشاور مذهبی مدارس داریم، افزود: افزون بر این طلاب سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان شمالی کمک‌کار نهاد تبلیغات اسلامی در برگزاری گفتمان‌های دینی و فعالیت به‌عنوان ائمه جماعت هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه برخی از طلاب سطح خارج ما در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، گفت: با راه‌اندازی سطوح سه و چهار در حوزه علمیه خراسان شمالی سیل مهاجرت طلاب استان به قم و مشهد به‌صورت چشمگیری کاهش یافته و اکنون مهاجرت طلاب تنها به‌صورت محدود و در رشته‌های تخصصی و مؤسسات خاص صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین طلاب و مدیران و اساتید مدارس علمیه استان فرمایش رهبری مبنی بر ضرورت حضور روحانیت در عرصه خدمات اجتماعی را مدنظر قرار داده و برگزاری اردوهای جهادی در مدارس رونق خاصی یافته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: همچنین برخی از طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی هیأت اندیشه‌ورز تبلیغ در عرصه فضای مجازی را تشکیل دادند؛ به‌گونه‌ای که در اربعین امسال با فعالیت این افراد دو هزار توییت در قالب هشتک «اربعین؛ قدمی به‌سوی ظهور» تولید شد و این توییت در کشور بیش از 30 میلیون بازدید داشت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر این هشتک «خرید کنیم انبار نکنیم» که از سوی این طلاب تولید شده بود در کشورترند شد.

وی با بیان اینکه در استان حرکت خوبی شروع شده و حوزه علمیه یکدست و جوان خراسان شمالی ظرفیت ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های مختلف است، تصریح کرد: در بین حوزویان استان صمیمیت عالی و همدلی مناسبی برقرار بوده و فعالیت‌های شایسته‌ای صورت می‌گیرد که این همدلی و همگامی خود می‌تواند منشأ خیر و برکات فراوانی باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات