۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۰۳۷
حجت الاسلام شاکری:

سبک آیت الله سبحانی الگویی برای روحانیت است

سبک آیت الله سبحانی الگویی برای روحانیت است
رییس دانشگاه معارف اسلامی گفت: سبک و سیره حضرت آیت الله سبحانی الگویی تمام عیار برای طلاب و روحانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت ‌الاسلام روح ‌الله شاکری، رییس دانشگاه معارف اسلامی امروز در همایش «بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی جعفر سبحانی» که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، به تشریح ویژگی‌های اخلاقی، زندگانی و علمی معظم‌له پرداخت و اظهار داشت: سبک و سیره آن عالم ربانی الگویی تمام عیار برای طلاب و روحانیان است.

وی پرکاری، مطالعه زیاد و نظم فوق العاده را از ویژگی‌های آیت الله سبحانی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله سبحانی بیشترین استفاده را از زمان می کند، به‌گونه‌ای روزانه ساعت‌ها مشغول تدریس، تألیف و پاسخگویی به سؤالات و شبهات شاگردان است، البته در تمامی امور ایشان نظم مشاهده می شود.

رییس دانشگاه معارف اسلامی کشور با اشاره به این‌که آیت ‌الله سبحانی همواره به سطح علمی و سبک زندگی شاگردان خود اهمیت می‌ دهد، تصریح کرد: منش و روش معظم‌له نشان داده که مخاطب را شناخته و برای نیاز مخاطب کتاب های زیادی نوشته است، مخاطبان آثار ایشان از دوران قبل از انقلاب پیگیر اندیشه های او هستند.

حجت ‌الاسلام شاکری با بیان این‌که سخن گفتن از آیت ‌الله الظمی سبحانی، به دلیل ذوالفنون بودن ایشان، بسیار سخت است؛ افزود: ایشان در ابتدای دهه ۷۰ علم کلام را بنا نهاده اند، اکنون بیش از ۱۵۰۰ طلبه فارغ التحصیل از علم کلام هستند که هر یک استادی فاضل در مدارس علمیه سراسر کشور هستند.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که جامعه امروز بیش از توانمندی و تکنولوژی، نیازمند تفکر است، اظهار داشت: اندیشه‌های عالی آیت الله سبحانی چه در حوزه و چه در دانشگاه منجر به تعالی علوم انسانی و اسلامی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نتایج برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت عالمان مثبت است، ادامه داد: بسیاری از جوانان جهان سومی که در کشور خودشان چندان موفق نیستند، در سایر کشورها موفق می ‌شوند. می توان نتیجه گرفت که تفاوت کشورهای پیشرفته با سایرین، ناشی از دانش و فرهنگ است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رمز موفقیت و پیشرفت کشورهای توسعه یافته تنها وجود تاریخ مکتوبشان نیست، افزود: موقعیت جغرافیایی، وجود منابع طبیعی، نژاد، زبان و رنگ پوست هم دلیلی بر تفاوت بین کشورهای پیشرفته با دیگر کشورها نیست و دلیل برتری تفکر و علم است.

همچنین محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سخنانی با بیان این‌که میزبانی برگزاری همایشی برای "آیت الله سبحانی" افتخار بزرگی است، اظهار داشت: کار عظیمی که این برگوار انجام داده، نشر مطالب است؛ به طوری که از ۱۷ سالگی به نوشتن پرداخته و کار را به جایی رساند که دانش آموزان سال‌های قبل از پیروزی انقلاب برای دفاع از اصول اسلامی، به نوشته‌های ایشان، استناد می‌کردند./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات