۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۹۴۰۱۹
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تقویت برنامه های تربیتی در حوزه سبب رشد علمی و اخلاقی طلاب می شود

تقویت برنامه های تربیتی در حوزه سبب رشد علمی و اخلاقی طلاب می شود
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت هدفگذاری برنامه های اخلاقی و تربیتی در سطح مدارس علمیه استان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک معاونان و رابطان فرهنگی مدارس علمیه استان در ساری با بیان این که توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه همواره یک اصل مهم بوده است، گفت: علم بدون اخلاق در حوزه باید توأم با هم تقویت شود.
 
وی با بیان این که علم بدون اخلاق و معنویت نمی تواند موجب رشد و تعالی یک طلبه را فراهم کند، افزود: هدف اصلی حوزه باید پرورش طلابی مهذب، نخبه و با اخلاق باشد و این هدف با توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی محقق خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که توجه به مسائل اخلاقی همواره یکی از مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید از حوزه های علمیه بوده است، گفت: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) در جامعه باشد باید ابتدا به اخلاق دینی آراسته باشند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در همین راستا وظیفه مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه در توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه بسیار حائز اهمیت است، افزود: باید دروس اخلاق و برنامه های تربیتی به صورت مستمر و با هدفگذاری مشخصی در مدارس علمیه دنبال شود.
 
وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح جامع تربیتی در سطح مدارس علمیه از سال گذشته با هدف تمرکز بر برنامه های اخلاقی، فرهنگی و تربیتی مدارس اشاره کرد و گفت: با آغاز اجرای این طرح در حوزه شاهد انسجام بخشی به برنامه های خالاقی و تربیتی در سطح مدارس علمیه هستیم.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه دغدغه های فرهنگی و تربیتی مورد نظر رهبری و مراجع تقلید در طرح جامع تربیتی در نظر گرفته شده است، افزود: با اجرای صحیح این طرح در سطح مدارس علمیه شاهد رشد علمی و اخلاقی طلاب حوزه خواهیم بود.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تربیت طلابی مهذب و انقلابی یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح در سطح حوزه است، تصریح کرد: حوزه به عنوان مهم ترین پشتوانه فکری و معنوی نظام اسلامی رسالت مهمی در تربیت و پرورش فرهیختگان دینی بر عهده دارد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیران و اساتید مدارس علمیه بهترین الگوی اخلاقی و تربیتی برای طلاب هستند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل ارتباط مستمر با طلاب باید به گونه ای رفتار کنند تا الگوی مناسبی برای طلاب باشند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات