۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۹۳۸۸۱
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تمرکز حوزه های علمیه بر نخبه پروری

ضرورت تمرکز حوزه های علمیه بر نخبه پروری
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: در شرایط فعلی تمرکز مراکز حوزوی باید بر تربیت طلاب نخبه و انقلابی بیشتر شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمين محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک با مدیر و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان در ساری به ظرفیت بالای حوزوی استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت و پتانسیل بالا فرصت مغتنمی برای تربیت و پرورش طلاب و عالمان بزرگ دینی است.
 
وی با بیان این که مازندران در ادوار مختلف تاریخ مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است، افزود: هر یک از مدارس علمیه امروز استان محل تحصیل عالمان و فقهای بزرگ دینی بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رشد و رونق بیشتر مدارس علمیه استان بودیم، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته شاخص های کمی و کیفی در مجموعه حوزه علمیه استان مثبت و قابل قبول است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که با استقرار مدیریت های استانی در یک دهه اخیر شاهد یک جهش مناسب علمی در سطح مدارس علمیه استان بودیم، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته عم اکنون طلاب علاقه مند می توانند تا سطح عالی را در حوزه علمیه استان تحصیل کنند.
 
وی با اشاره به این که در گذشته یک طلبه پس از اتمام پایه ششم برای ادامه تحصیل باید به قم یا مشهد مهاجرت می کرد، افزود: اما امروز و به برکت نگاه مثبت مدیریت حوزه، حتی شاهد راه اندازی رسمی درس خارج فقه در استان هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز همه بسترهای لازم علمی برای تحصیل طلاب تا سطح عالی و خارج در استان کاملاً فراهم شده است، بیان داشت: با توجه به این سطح از ظرفیت و امکانات وظیفه مراکز حوزوی در تربیت و پرورش طلاب مهذب، مستعد و انقلاقی بسیار سنگین تر از گذشته است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعامل و ارتباط مستمر مراکز حوزوی به نشاط و پویایی علمی در حوزه کمک خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امروز باید از همه فرصت ها برای تقویت نشاط و پویایی علمی در حوزه بهره گیریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که وظایف امروز حوزه بسیار سنگین تر از گذشته است و در شرایط فعلی باید تمرکز مراکز حوزوی بر تربیت طلاب نخبه و انقلابی بیشتر شود، تصریح کرد: حوزه های علمیه وظیفه خطیر تغذیه فکری و کادرسازی برای نظام اسلامی را عهده دار است که باید به نحو مطلوب به این تکالیف خود عمل کند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به مباحث قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر و در عرصه سخت روزگار که در موقعیت های مختلف، مشکلات روی آور شده؛ بهترین راه حل جهت برون رفت از این مشکلات و موفقیت در کارها، حشر و نشر با قرآن کریم است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات