۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۹۳۸۴۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فشارها نمی تواند مانع انجام تکلیف دینی روحانیان شود

فشارها نمی تواند مانع انجام تکلیف دینی روحانیان شود
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: فشار‌ها علیه روحانیت نمی تواند موجب عقب نشینی آنها از رسالت و تکلیف واقعی خود در برابر دین و انقلاب شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست جامعه روحانیت بابلسر که در امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که روحانیت نقش محوری در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی داشته است، گفت: روحانیت پرچم دار بسیاری از حرکت‌های ضد استکباری در طول تاریخ بوده است.
 
وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی نیز به رهبری روحانیت بیدار و هوشیار که رأس آن امام خمینی (ره) قرار داشت به پیروزی رسید و عامل تحولات عظیمی در جهان شد، افزود: روحانیت با اتکای به اسلام ناب و بازسازی اندیشه دینی توانست تحولات عظیمی را در جامعه به وجود بیاورد.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه از حوزه‌های علمیه به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فکری و قلب تپنده جهان اسلام یاد کرد و گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت با بصیرت و انقلابی عامل بسیار مهم و مؤثری در تقویت جامعه دینی عهده دار بوده اند.
 
آیت الله سلیمانی با بیان این که روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه داشت نقش بسیار مهمی در حرکت توده‌های مردم علیه رژیم پهلوی داشت، خاطرنشان کرد: اگر تلاش و روشنگری‌های روحانیت نبود آن حرکت‌های عظیم مردمی در کشور به راه نمی‌افتاد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت با سخنرانی‌های خود در سراسر کشور مردم را نسبت به جنایت‌ها و خیانت‌های رژیم آگاه کرد، بیان داشت: این تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت با بصیرت موجب ایجاد موجی خروشان علیه رژیم فاسد پهلوی شد.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت چه در جریان مبارزات نهضت و چه پس از پیروزی انقلاب همواره در کنار مردم بود، خاطرنشان کرد: همراهی با مردم یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم روحانیت انقلابی است.
 
آیت الله سلیمانی با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه صحنه مبارزه علیه دشمنان دین و انقلاب را ترک نکرده است، بیان داشت: این روحانیت بوده که همه فشار‌ها و تهدید‌ها را برای عزت و اقتدار نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران تحمل کرده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت به دلیل دفاع از دین و انقلاب همواره مورد شدید‌ترین هجمه‌های دشمنان قرار داشته است، گفت: امروز نیز این قشر اثرگذار جامعه دینی همواره از سوی دشمنان مورد هجمه قرار می‌گیرد، اما این فشار‌ها هیچ گاه موجب عقب نشینی روحانیت از رسالت و وتکلیف واقعی خود در برابر دین و انقلاب نشده است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات