۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۹۳۵۴۲
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دعا با حکمت خداوند مستجاب می شود

دعا با حکمت خداوند مستجاب می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا با حکمت خداوند مستجاب می شود، گفت: انسان در دعا کردن باید رضایت خداوند را جستجو کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات متوسلین به مسلم بن عقیل(ع)، گفت: درخواست انسان نباید مخالف با حکمت خداوند باشد و این راز استجابت دعا است.

وی افزود: خداوند حکیم به‌خوبی نسبت به مصلحت انسان آگاه است و بهترین مصلحت را برای او رفم می‌زند بر اساس کلام رسول خدا انسان نباید مصلحت خودش را به خداوند بیاموزد و تصور کند که حضرت حق نسبت به او بخیل بوده و نسبت به مصلحت او بی‌توجه است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه خداوند نسبت به خواسته‌های انسان کریم و حکیم است، ابراز کرد: شرط استجاب دعا بستگی به حکمت خداوند دارد و دگرگونی حکمت الهی امری غیرممکن است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان باید بداند خواسته‌هایش در حیطه مصالح او استجابت می‌شود، اظهار داشت: انسان اگر بداند خداوند مصلحت او را می‌خواهد به‌طورقطع هنگام دعا بی‌صبری نمی‌کند و با شکیبایی خواسته خود را از خداوند درخواست می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان در دعا باید رضایت خداوند را در نظر بگیرد، گفت: خواسته انسان نباید با گناه و شرک همراه باشد و منجر به معصیت شود. اولیای الهی که مستجاب‌الدعوه هستند چیزی جز خواست خداوند نمی‌خواهند و مطالباتشان را در راستای رضای حق جستجو می‌کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه برخی دعاها هرگز مستجاب نمی‌شود، عنوان کرد: انسان نباید از خداوند امور حرام را درخواست کند. برخی انسان‌ها تنها هنگام گرفتاری نزد خداوند می‌روند و دعا می‌کنند درحالی‌که برخی افراد تا دعا می‌کنند صدایشان در عرش الهی شنیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند هرگز دعای مردی را که همسرش را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و به او ظلم می‌کند مستجاب نمی‌کند، همچنین دعای کسی را که به دیگران مالی را قرض می‌دهند ولی از آنان مدرکی بر این مدعی که به آنان مبلغی را قرض داده‌اند ندارند دعای آنان را هم مستجاب نمی‌کند همچنین خداوند دعای اسراف‌کاران را هم مستجاب نمی‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات