۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۹۳۰۸۴
کارشناس مسائل سیاسی:

مسؤولان پیشرفت را در نگاه به غرب ندانند

مسؤولان پیشرفت را در نگاه به غرب ندانند
حجت الاسلام رضایی با اشاره به تفکر غربی بعضی از مسؤولان، گفت: تاریخ به تمام جهانیان ثابت کرده است که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست.
حجت الاسلام محسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با ارتباط با کشور‌های غیر مسلمان، گفت: بعضی از مسؤولان پیشرفت را در نگاه به غرب می‌دانند.

وی افزود: کسانی که تمایل و وابستگی زیاد به آمریکا و کشور‌های اروپایی دارند، هر نوع پیشرفت را در همراهی و همگرایی با آنان می‌دانند.

حجت الاسلام رضایی با توجه به این که کسانی که در دنیا اعتماد به غرب دارند در واقع فهم دقیقی از مبانی اسلامی ندارند، ابراز داشت: تاریخ به تمام جهانیان ثابت کرده است که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و همیشه به فکر منافع خود در منطقه است.

وی با تأکید بر این که نگاه به غرب کشور را از راه پیشرفت بازمی دارد، اظهار داشت: موضوع برجام به جهانیان آموخت که آمریکا، تعهد‌های خود را در قبال برجام نایده گرفت و به راحتی از برجام خارج شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره صحبت‌های رهبری در رابطه با برجام، خاطرنشان کرد: کشور ایران نباید در موضوع برجام به کشور‌های اروپایی اعتماد کند، زیرا طبق فرمایشات رهبری نباید به کشور‌های اروپایی هم خوشبین باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به این که انسان نباید در دنیا دشمن را دوست خود قرار دهد، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم طرح دوستی با یهود و نصاری را ممنوع می‌کند که اگر کشور‌های اسلامی می‌دانستد دشمن به فکر خودش است، در میثاق و پیمان‌های خود با دشمنان تجدید نظر می‌کردند.

وی بیان داشت: ارتباط با کشور‌های غیر مسلمان در صورت این که به مصلحت حکومت اسلامی باشد، اشکال ندارد اما اگر به مصلحت اسلام خدشه وارد می‌کند حق ارتباط با کشور‌های غیر مسلمان را نداریم.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به این که دشمن با اصل نظام اسلامی مشکل دارد، گفت: مقابله با کشور‌های غیر مسلمان نیاز به اتحاد بین کشور‌های اسلامی است./۹۷۰۷/ت310/ب1
ارسال نظرات