۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۹۳۰۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی هویت اصلی زنان را احیا کرد

انقلاب اسلامی هویت اصلی زنان را احیا کرد
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی حق بزرگی بر بانوان جامعه دارد و این حق یک نوع مصونیت ایجاد می کند.

حجت الاسلام عباس عباس زاده، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: سهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه بود به طوری که به فرموده امام خمینی(ره) نقش زنان در انقلاب بیش از مردان بود.

وی افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز زنان به دلیل تربیت فرزندان و همراهی همسرانشان در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق نقش بسیاری داشتند و حتی با انسجام بخشی به کمک های مردمی؛ همواره پشتیبان جنگ بودند.

زنان نقش محوری در خانواده دارند

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور فرهنگی؛ سهم زنان در طول هشت سال دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و گفت: دشمن متوجه اهمیت زنان در تمام عرصه ها شده برای همین در حال حاضر زنان و جوانان در نوک پیکان شبهه زایی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: اگر تمام احکام اسلامی در زمینه بانوان به یک شبهه تبدیل شده و زنان به احکام اسلامی بدبین شوند و مطالعه فلسفه اسلامی و مباحثه نظری و عملی نداشته باشند بدون تردید نمی تواند فرزندان خود را شیفته اسلام و قرآن تربیت کنند.

وی با بیان این که اگر زنی شیفته اسلام و قرآن نباشد، نمی تواند فرزندش را این گونه تربیت کند، تاکید کرد: دشمنان انتظار دارند اگر زمانی در جایی از دنیا به قرآن و پیامبر اسلام اهانت شد کسی حرکتی نکند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور فرهنگی با تاکید بر اهمیت جایگاه خانواده و نقش زنان در کانون خانواده افزود: زنان در خانواده نقش محوری دارند بنابراین اگر ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر محکم باشد در مقابل طوفان ها خواهند ایستاد.

لزوم ایفای نقش در برنامه های بزرگداشت دهه فجر

حجت الاسلام عباس زاده اظهار کرد: اگر جوانان به جنگ می روند به برکت وجود خانواده هایشان است بنابراین باید از کانون خانواده ها حمایت شود.

وی با بیان این که زنان باید برای حفاظت از انقلاب اسلامی انگیزه زیادی داشته باشند، گفت: انقلاب حق زیادی بر گردن بانوان دارد و این حق یک نوع مصونیت ایجاد می کند که زنان بیشتر از این نظام حمایت کنند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور فرهنگی همچنین اضافه کرد: همه باید نقش خود را در برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کنیم./935/ت310/ب1

ارسال نظرات