۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۹۲۸۷۴
امام جمعه تبریز:

مسؤولیت ها در نهادهای دولتی باید به اهلش سپرده شود

مسؤولیت ها در نهادهای دولتی باید به اهلش سپرده شود
امام جمعه تبریز با بیان این‌که نباید سوءتدبیر و مدیریت‌های ناکارآمد مردم را از نظام و انقلاب ناامید کند، گفت: مسؤولیت ها در نهادهای دولتی باید به اهلش سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران هسته گزینش استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: توجه به اهلیت و تخصص افراد در به کارگیری دستگاه های دولتی و نهادهای انقلابی ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که پرهیز از افراط و تفریط در چگونگی و شیوه گزینش افراد بسیار حایز اهمیت است، افزود: گاهی چنان سخت‌گیری می‌شود، که انگار تمامی افرادی که در واحد گزینش هستند و یا افرادی که برای گزینش می‌آیند؛ معصوم هستند، در حالی که چنین نیست نباید در مسائل شخصی افراد ورود پیدا کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مسؤولیت ها در نهادهای دولتی باید به اهلش سپرده شود، تصریح کرد: خدمت به مردم کاری سخت و دشوار و در عین عال لذت بخش است؛ بنابر این باید افرادی برای خدمتگزاری انتخاب شوند که از جنبش مردم و برای مردم باشند؛ نه این‌که به دنبال تحقق امیال شخصی و جناحی خود روی کار آیند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر رعایت انصاف و صداقت مدیران و مسؤولان در وعده دادن به مردم، گفت: کسی که وارد نظام اداری می‌شود، باید صداقت داشته باشد و این امر را در عمل اثبات کند، نباید تبلیغ با سوءتدبیر و مدیریت‌های ناکارآمد مردم را از نظام و انقلاب ناامید کرد.

وی با اشاره به برخی وعده های کذایی و انتخاباتی برخی مسژولان و کاندیداهای نمایندگی مردم در پارلمان ابراز کرد: عملی نشدن وعده ها موجب سلب اعتماد مردم از مسؤولان و در کل نظام می شود، بنابر این باید در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها دقت لازم صورت گیرد.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که جذب نیروی انسانی در نهادها مانند گذشته نیست، اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی وابسته به دولت در بحث جذب نیروی انسانی از مجرای گزینشی ورود پیدا کنند؛ یقیناً با جذب افراد صالح، کارآمدتر خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که پایش و نظارت بر عملکرد کارکنان دولت امری لازم و ضروری است، گفت: پرهیز از پارتی بازی و خویشاوندسالاری در جذب نیروی انسانی باید مورد توجه مدیران دستگاه ها باشد، چنین مسائلی مردم را نسبت به کارگزاران نظام ناامید می کند./935/پ310/ب1

ارسال نظرات