۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۹۲۴۸۱

ارسال 352 اثر به دومین جشنواره علامه حلی در استان زنجان

ارسال 352 اثر به دومین جشنواره علامه حلی در استان زنجان
معاون پژوهش حوزه علمیه زنجان از معرفی و تجلیل برگزیدگان دومین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی مرادخانی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با بیان این‌که دومین جشنواره علامه حلی با استقبال گسترده طلاب خواهر و برادر سراسر استان همراه بوده است، اظهار داشت: امسال شاهد رشد کیفی و کمی مقالات رسیده به دبیرخانه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: 352 اثر به دومین جشنواره علامه حلی در قالب مقاله، پایان نامه و تحقیق پایانی ارسال شد، که از این تعداد 236 اثر از سوی برادران و  116 اثر از سوی خواهران بوده است و از این تعداد 102 اثر به مرحله تفصیلی راه یافت که در نهایت هفت اثر به عنوان مقالات برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حجت الاسلام مرادخانی با اشاره به این‌که صاحبان 13 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره در استان شایسته تقدیر شناخته شدند، افزود: از میان آثار برگزیده 2 اثر از مدارس علمیه برادران و 5 اثر از میان آثار ارسالی از مدارس علمیه خواهران بود و از میان آثار شایسته تقدیر هم 8 اثر از بین آثار ارسالی برادران و 8 اثر از بین آثار ارسالی خواهران انتخاب شد.

وی با اشاره به استقبال و خلاقیت طلاب خواهر استان در جشنواره پژوهشی علامه حلی در استان گفت: این جشنواره از سال 86 با هدف تقویت روحیه پژوهش در بین طلاب، تقویت نگارش آثار علمی، افزایش رقابت طلاب در عرصه های علمی، زمینه سازی گرایش طلاب به مباحث تخصصی برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان زنجان با بیان این‌که جهت دهی فعالیت های پژوهشی طلبه ها به سمت نیازهای پژوهشی حوزه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است؛ تصریح کرد: نظام آموزشی حوزه برعکس دانشگاه، از ابتدای ورود طلبه برای تحصیل، پژوهش‌محور بوده و همین امر موجب تقویت بنیه علمی دانش‌آموختگان می شود.        

حجت الاسلام مرادخانی با بیان این‌که پاسخگویی به نیازهای معرفتی جامعه و شبهات القایی دشمنان بدون پژوهش و تحقیق ممکن نیست، افزود: جایگاه تفکر و تعقل در آموزش مبانی فقهی بایستی مورد توجه بیشتر قرار گیرد، چراکه در این صورت شاهد تربیت طلابی محقق و پژوهشگر در مدارس علمیه خواهیم بود./935/ت303/ب1

ارسال نظرات