۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۹۲۸۶۸
آیت الله سیدان تبیین کرد؛

حالات انسان در زمان مرگ و لوازم راحتی در این زمان

حالات انسان در زمان مرگ و لوازم راحتی در این زمان
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: اعتقاد صحیح به ولایت معصومین و اهمیت دادن به نماز اول وقت سبب راحتی در زمان مرگ و سعادت انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان، استاد درس خارج حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات درس تفسیر قرآن در مدرسه آیت الله خویی، به تبیین زمان مرگ و شرایطی که موجب راحتی در زمان مرگ می شود پرداخت.

وی با اشاره با حالات انسان های مختلف در زمان مرگ، گفت: در هنگام مرگ برخی در وضعیت خوب، برخی گرفتار و برخی بسیار بسیار راحت هستند اما راحت مردن دلیلی بر خوبی یا بدی شخص نیست بلکه ممکن است مومنی به خاطر گرفتاری هایی که در زندگی تا زمان مرگ وی وجود دارد در هنگام مرگ نیز این شرایط سخت او نتیجه همان گرفتاری ها باشد و یا فرد گنهکاری به خاطر کارهای خوبی که انجام داده به پاداش کارهای خوب وی، مرگ راحت داشته باشد.

آیت الله سیدان افزود: کسانی که انسان های بسیار خوب هستند، در زمان مرگ نیز راحت هستند و آنان که انسان های بسیار بدی در زندگی هستند، وضعیت سختی در زمان مرگ خواهند داشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور اهل بیت(ع) در وقت مردن براساس آیات و روایات، گفت: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در لحظه مرگ همه انسان ها حضور پیدا می کنند اما براساس خوبی و بدی انسان ها برخوردهای متفاوت با آن ها دارند و با توجه به این که هزاران نفر در نقاط مختلف در یک زمان می میرند، تمثال هایی از اهل بیت(ع) وجود دارد که بر بالین هر شخص حاضر می شوند.

وی به چیزهایی که به مرگ راحت کمک می کند، اشاره کرد و افزود: اعتقاد صحیح به ولایت معصومین و اهمیت دادن به وقت نماز به راحتی در زمان مرگ بسیار کمک می کند و موجب سعادت انسان می شود، کسی که به نماز اول وقت اهمیت دهد در زمان مرگ عزراییل به وی تلقین شهادت داده و شیطان را از او دور می کند./864/پ202/ب1

ارسال نظرات