۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۹۲۷۸۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

حوزه‌ باید کانون تربیت طلاب متعهد، مهذب و انقلابی باشد

حوزه‌ باید کانون تربیت طلاب متعهد، مهذب و انقلابی باشد
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی از حوزه‌های علمیه به عنوان کانون تربیت طلاب متعهد، مهذب و انقلابی یاد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه آستانه اشرفیه با بیان این که فارغ التحصیلی برای طلاب حوزه معنا ندارد، گفت: طلاب باید در همه دوران تحصیلی در جهت آموختن علم دین تلاش کنند.

وی با تأکید براین که طلاب حوزه باید قدردان فرصت‌های به وجود آمده باشند و در جهت علم آموزی همه توان خود را به کار گیرند، افزود: تلاش و مجاهدت در حوزه موجب رشد علمی طلاب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که طلاب با تلاش و سخت کوشی می‌توانند به جایگاه‌های ارزشمندی در حوزه دست پیدا کنند، بیان داشت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی همه ظرفیت‌ها برای تحصیل مناسب طلاب در حوزه فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که یکی از مسائل مهمی که طلاب حوزه باید به آن توجه کنند خودسازی است، خاطرنشان کرد: طلبه موفق کسی است که همه توان خود را در جهت کسب دانش دینی همراه با اخلاق و معنویت به کار گیرد.

امام جمعه رشت با بیان این که توجه به اخلاق و معنویت در حوزه از مسائل مهم و محوری در تاریخ این مراکز دینی و علمی بوده است، بیان داشت: امروز طلاب باید در کنار آموختن علم دین، توجه به مسائل اخلاقی و معنوی را نیز مورد توجه جدی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که حوزه‌های علمیه شیعی مرکز و محور خودسازی و تربیت معنوی است گفت: هیچ مجموعه‌ای در دنیا همانند حوزه‌های علمیه شیعه به فکر مسائل معنوی و خودسازی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی از حوزه‌های علمیه به عنوان کانون تربیت طلاب متعهد، مهذب و انقلابی یاد کرد و افزود: امروز مدارس علمیه باید همه توان خود را برای تربیت چنین طلابی به کار گیرند.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت جایگاه علمی مدارس علمیه تأکید کرد و با بیان این که در حال حاضر حضور طلاب در جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی امری ضروری است، خاطرنشان کرد: امروز ارتقا و تقویت پایه‌های عقیدتی و روابط اخلاقی طلاب امری ضروری و حائز اهمیت است./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات