۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۹۲۳۴۱
اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود؛

همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی»

همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی»
نشست خبری همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران»، در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر طاهری دبیر علمی همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران»، در این نشست خبری با اشاره به اهداف کلان مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، ابراز داشت: این مجتمع به منظور دست‌یابی به مرجعیت علمی در مباحث علوم انسانی از منظر اسلامی، سه هدف کلان را دنبال می‌نماید که شامل آشنایی با مباحث غربی مطرح در علوم انسانی، نقد این نظریات و در نهایت، نظریه‌پردازی علوم انسانی از دیدگاه علوم اسلامی است.

وی برگزاری نشست‌های مبتنی بر موضوعات روز دنیا و بزرگ‌داشت مناسبت‌های ملی و مذهبی ملیت‌‌های مختلف را یکی از برنامه‌های این مرکز برشمرد و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مجتمع به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست «سبک زندگی پژوهشی رهبران انقلاب اسلامی» است که تاکنون سبک زندگی پژوهشی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و شهید صدر مورد بررسی قرار گرفته است و نشست‌های مربوط به سبک زندگی پژوهشی بزرگان دیگر مانند «شهید مطهری» و... در آینده برگزار خواهد شد.

دکتر طاهری برگزاری همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجتمع به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: این همایش بین‌المللی به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی برگزار می‌گردد و در آن، به بررسی بازتاب علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی در ایران و جهان و شناسایی فرصت‌ها و تحلیل چالش‌ها در مسیر امتداد ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخته خواهد شد.

وی اهداف برگزاری این همایش همایش را بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی، شناخت آسیب‌ها و تهدیدهای فراروی انقلاب اسلامی و اتخاذ راهکارهای درست برای تداوم ارزش‌های انقلاب دانست و یادآور شد: اعضای هیئت علمی، استادان حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان داخل و خارج کشور و پژوهشگران تا 10 اسفند 97 مهلت دارند آثار خود را براساس محورهای فراخوان، به دبیرخانه همایش بفرستند. در روز برگزاری همایش در 23 اسفندماه، از ده مقاله برتر تقدیر و قدردانی خواهد شد.

آقای طاهری با اشاره به همکاری 24 مرکز علمی در داخل و خارج کشور در برگزاری این همایش بین‌المللی، خاطرنشان کرد: تاکنون همکاری سیزده نمایندگی جامعه‌المصطفی در کشورهای مختلف با این همایش قطعی شده است. انتخاب کشورها، با توجه به تنوع زبانی و میزان استقبال آنان صورت گرفته است.

دبیر علمی همایش با اشاره به حضور شخصیت‌های ملی، حوزوی و دانشگاهی به عنوان سخنران در این همایش، تصریح کرد: چکیده همه مقالات دریافتی در دو قالب مکتوب و نسخه الکترونیک در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت، ضمن این که مقالات برتر، در کتاب مقالات همایش یا فصل‌نامه‌های علمی معتبر منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ نوبخت»، دبیر اجرایی همایش نیز در این نشست خبری، ضمن معرفی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، توضیحاتی درباره روند برگزاری همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» ارائه داد./1330/د103/ج

ارسال نظرات