۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۹۲۱۶۱
کارشناس مذهبی:

سلوک انقلابی حوزویان مطابق با فرمایشات رهبری باشد

سلوک انقلابی حوزویان مطابق با فرمایشات رهبری باشد
کارشناس مذهبی گفت: اگر حوزویان در سلوک انقلابی خود مطابق با فرمایشات رهبری حرکت کنند به عنوان یک فرد انقلابی عمل کرده اند.

حجت الاسلام علی اکبر دشتی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: اگر حوزویان در سلوک انقلابی خود مطابق با فرمایشات رهبری حرکت کنند به عنوان یک فرد انقلابی عمل کرده اند.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب معصوم نیستند اما حکیم و فهمیده هستند و در سخنرانی ها و کتب مختلف از ابتدای انقلاب تا کنون روش هایی را برای ما بیان داشته اند که اگر به همان روش ها عمل کنیم نه کندرو و نه تندرو هستیم.

حجت الاسلام دشتی عدم تجلی علوم حوزوی در جامعه را از آسیب های نظام آموزشی حوزه دانست و گفت: در خصوص بحث علمی و فقاهت در حوزه کار می شود ولی عمل کردن به این علوم در اجتماع کم است که باید مشکلات اجتماعی با مسائل فقهی تبیین شود.

فعال عرصه تبلیغ سنت های حوزوی مانند انتخاب آزادانه استاد، مباحثه و هجرت به شهر و روستا برای تبلیغ را از مسائل قابل توجه در حوزه برشمرد و اظهار کرد: هر چه قدر  مدارس به این امر توجه بیشتری داشته باشند موفق تر هستند.

حجت الاسلام دشتی افزود: در سال های قبل به این مسائل با این شدت و کیفیت پرداخته نمی شد اما در حال حاضر بهتر شده البته نقص هایی وجود دارد که باید رفع شود.

وی در خصوص نقش حوزویان در آگاهی خانواده ها درباره تربیت دینی و الگو رفتاری فرزندان، گفت: کلاس های دینی برای فراگیری تنها واجبات مانند نماز، روزه و غیره نیست بلکه دین برای همه عرصه های زندگی راهکار دارد اما آموزش این علوم دینی تنها رسالت حوزه و روحانیان نیست بلکه همکاری همه نهادها را می طلبد./864/ت302/ب1

ارسال نظرات