۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۱۸۲۰
کارشناس مسائل سیاسی:

همگرایی بین کشورهای اسلامی از اهداف مهم امام و رهبری است

همگرایی بین کشورهای اسلامی از اهداف مهم امام و رهبری است
حجت الاسلام عرب زاده با توجه به این که منطق قدرت کشور، اتحاد بین مسلمانان است، گفت: همگرایی بین امت ها از اهداف امام خمینی و رهبری در کشور است.
حجت الاسلام حسن عرب زاده کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با همگرایی و واگرایی اسلامی و منطقه‌ای براساس اندیشه‌های امام و رهبری، گفت: وحدت بین مسلمانان هدف اصلی رهبری در کشور است.
 
وی افزود: آن چه که امروز موجب سعادت و پیروزی مسلمانان می‌شود، قدرت بوده و قدرت زمانی برای کشور به دست می‌آید که کشور‌های اسلامی با هم اتحاد داشته باشند.

حجت الاسلام عرب زاده با بیان این که کشور‌های اروپایی متحد شده اند تا وحدت بین مسلمانان را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: تمدن غرب با اتحاد مسلمانان در جهان از بین می‌رود و اگر کشور‌های اسلامی با هم همگرایی داشته باشند و ضرورت اتحاد را بفهمند، می‌توانند غرب را از منطقه دور کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که همگرایی سبب قدرت اسلام می‌شود، ابراز داشت: واگرایی موجب از هم پاشیدن کشور‌ها و از بین رفتن قدرت آن‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: کشوری که به دنبال اتحاد منطقه‌ای نبوده و مردم و مسؤولان با هم وحدت نداشته باشند، دشمنان به آن‌ها غلبه پیدا کرده و قدرت را از آن‌ها می‌گیرند.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به این که منطق قدرت کشور، اتحاد بین مسلمانان است، بیان داشت: همگرایی بین امت ها، یکی از اهداف امام خمینی و رهبری در کشور است.

حجت الاسلام عرب زاده تصریح کرد: این که رهبری در سخنرانی‌های خود به مردم و مسؤولان بیان می‌کند که اختلاف‌ها باید حذف شود و شیعه و سنی باید به اعتقاد‌های مذهبی همدیگر احترام بگذارند، نشان دهنده وحدت بین مسلمانان است.

وی با بیان این که اگر همسایه‌های کشور با هم در حال جنگ باشند، کشور دچار ناهنجاری‌هایی می‌شود، ابراز داشت: اگر خود مردم ایران باهم اتحاد نداشته باشند و همه به دنبال پست و مقام و فروپاشی یک دیگر باشند، قدرت کشور از بین می‌رود و دشمن بر کشور غلبه پیدا می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اقتصاد همگرایی با کشور‌های همسایه هدف رهبری در کشور است و اقتصاد ایران زمانی درست می‌شود که رابطه خودمان را با کشور‌های همسایه درست کنیم که این هدف رهبری است.

وی با توجه به این که پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق و دیگر کشور‌های همسایه، زمینه‌های مهمی برای کشور ایران جهت صادرات است، بیان داشت: ارتباط گیری با کشور‌های همسایه مهم‌ترین کار مسؤولان جهت رونق اقتصادی در کشور است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: کشور پاکستان ۲۵۰ ملیون جمعیت دارد و اگر مسؤولان ارتباط خود را با این کشور بیشتر کنند، می‌توانند صادرات خوبی با این کشور داشته باشند.

حجت الاسلام عرب زاده با بیان این که وحدت با کشور‌های همسایه باید اولویت اول مسؤولان کشور قرار بگیرد، ابراز داشت: متاسفانه در بین مسؤولان عقلی برای فهم مطالب رهبری نبوده، زیرا رهبری همیشه از ارتباط با کشور‌های همسایه برای پیشرفت اقتصاد صحبت می‌کنند.

وی با توجه به این که تفکر وزارت خارجه فقط ارتباط گیری با غرب است، خاطرنشان کرد: چرا مسؤولان با کشور‌های همسایه ارتباط نمی‌گیرند و فقط وفقط پیشرفت را در غرب می‌بینند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دل بستن به غرب وحدت ما را با کشور‌های همسایه از بین می‌برد و دولت باید برای ارتباط گیری با کشور‌های عراق، پاکستان و افغانستان جهت پیشرفت اقتصادی، برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به این که دولت در چند سال خدمت خود فقط به کشور‌های غربی فکر می‌کند، بیان داشت: تفکر اعضای دولت به خصوص وزارت خارجه این است که پیشرفت و امنیت را در غرب می‌بینند و فکر می‌کنند دولت آمریکا دلسوزی برای ما دارد.

حجت الاسلام عرب زاده با بیان این که وحدت و همگرایی با کشور‌های همسایه تفکر انقلابی بوده، ایراد کرد: زمینه گسترش روابط تجاری بین ایران و کشور‌های نزدیک وجود ندارد و اگر کارنامه دولت را نگاه کنیم، ارتباط خوبی با کشور‌های همسایه ندارد و هدفش فقط کشور‌های غربی است.

وی ابراز داشت: نگاه اسلام به وحدت همان نگاه پیامبر و اهل بیت بوده که به دلیل حفظ اسلام و همگرایی بین شیعه و سنی تقیه و از بسیاری از کارها، چشم پوشی می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که استقلال از نظر دولت بی معنا است، خاطرنشان کرد: دولت، جهان مدرن را وابستگی به غرب می‌داند و از وحدت با کشور‌های همسایه دوری می‌کند.

وی با اشاره به این که دولت خیال می‌کند که غرب به نفت ما نیاز دارد، بیان داشت: الان دولت برای فروش نفت به غرب نیاز دارد و اگر وحدت و ارتباط با کشور‌های همسایه داشته باشیم می‌توانیم از وابستگی به غرب دور باشیم./۹۷۰۷/ت310/ب1
ارسال نظرات