۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۹۱۷۴۴
آیت الله نوری همدانی:

اگر مردم در نهم دی به صحنه نیامده بودند نامی از انقلاب نمی ماند

اگر مردم در نهم دی به صحنه نیامده بودند نامی از انقلاب نمی ماند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اگر مردم در نهم به میدان نیامده بودند امروزه نامی از انقلاب نبود، بر بزرگداشت این حماسه مهم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش  از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان این که نهم دی یوم الله است، اظهار کرد: نهم دی در تاریخ انقلاب بسیار مهم است و باید در همه زمان ها به عظمت آن توجه کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمامی دشمنان در کمین بودند تا این انقلاب را از طریق براندازی نابود سازند زیرا اسلامی را که با زحمت به حاشیه رانده و از  زندگی مردم با تحریف ها دور کرده بودند، امام خمینی(ره) برای بار دیگر به مردم معرفی کرد.

وی ادامه داد: دشمنان می دانستند که اسلام از زمان طلوع خود از مردمان زمان جاهلیت مردمی ساخته است که از نظر قدرت و تمدن بی نظیر شده اند؛ زمانی که در تمام اروپا و آمریکا حتی یک دانشگاه و کتابخانه وجود نداشت اسلام توانست دانشمندان و عالمان بزرگی را به دنیا معرفی کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: جریانی که به دنبال جلوگیری پیشرفت اسلام بود در سال 88 گمان کرد عاشورا هنجاری است که باید با آن مقابله کرد در نتیجه تمام قدرت های خود را برای درهم کوبیدن انقلاب و هنجار شکنی در عاشورا بسیج کرد که نباید این هنجارشکنی ها به فراموشی سپرده شوند.

وی با تصریح بر این که اگر در نهم دی مردم، سست به میدان آمده بودند امروز نامی از انقلاب نبود، اظهار کرد: با حضور مردم ولایت مدار در نهم دی موجب شد ولایت فقیه بار دیگر تجلی پیدا کند و نشان دهد که انقلاب اسلامی ایران با دین و قلب مردم سروکار دارد؛ حکومت های فراوانی در دنیا وجود دارد اما حکومت ایران تنها حکومتی است که در قلمرو دین فعالیت می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه هفت سوره ابراهیم بیان کرد: خداوند در این آیه می فرماید شکر نعمت موجب فزونی نعمت خواهد شد که شناخت نعمت مهم ترین مسأله در زمینه شکر نعمت است؛ ولایت بزرگ ترین نعمت است چنانچه امام صادق(ع) می فرماید بزرگ ترین نعمتی که خداوند به ما عنایت کرده ولایت اهل بیت(ع) است که همه نعمت ها در پرتو آن می توانند مؤثر باشند و این انقلاب نیز به پشتوانه ولایت مداری به وجود آمده است.

وی با بیان این که نعمت های انقلاب را باید به مردم معرفی کرد زیرا بیشتر مردم نسبت به آن بی توجه هستند، گفت: امروزه نظام اسلامی از نظر رفاه و لوازم زندگی پیشرفت مناسبی داشته است به عنوان مثال در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روستاها کمترین امکانات رفاهی دیده نمی شد اما امروزه چنین نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: از نظر معنوی نیز انقلاب اسلامی نعمت های فراوانی داشته که ولایت فقیه از آن جمله است؛ پیش از انقلاب رژیم ارباب و رعیتی حاکم بود و مردم هیچ گونه کرامتی نداشتند و هرچه کدخداها دستور می دانند بایستی عمل می کردند اما انقلاب اسلامی به واسطه ولایت فقیه این استبداد داخلی را نابود و حکومت را به مردم سالاری تبدیل کرد به گونه ای که همه مسؤولان حتی بنده که یک طلبه هستم خود را خدمت گزاران مردم می دانند و می دانیم.

وی اضافه کرد: امروزه مردم با شجاعت سخن خود را بیان می کنند و به روحیه خودیابی، خودباوری و خود کفایی دست پیدا کرده اند که این موارد را امام خمینی(ره) به وجود آورده است؛ پیش از پیروزی انقلاب همه آمریکا را ابر قدرت می دانستند اما امام خمینی(ره) به این مردم قدرت داد و نام ابرقدرت را به استعمار و سلطه تغییر داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که پیش از پیروزی انقلاب کشورهای خارجی معین می کردند که چه شخصی وزیر باشد، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب حتی ادارات ما به دست سلطه گران بود اما امروزه این چنین نیست؛ گرچه امروزه همان ادارات وجود دارند اما ساختار آنها تغییر کرده و همه برای خدمت به مردم و جامعه به میدان آمده اند.

وی خطاب به حاضران در نشست گفت: امروزه کشور دارای امنیت است که به واسطه تلاش های شما عزیزان به وجود آمده است؛ امنیت نعمت بسیار بزرگی است که به واسطه تغییر در زیرساخت ها و نیت ها به وجود آمده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: به واسطه انقلاب اسلامی فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد شده است که پیش از آن وجود نداشت و نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و تمامی قوای نظامی به واسطه همین فرهنگ ایجاد شده اند چنانچه امام خمینی(ره) بیان کرده اند ملتی که دارای فرهنگ شهادت است شکست نخواهد خورد.

وی ادامه داد: این که دشمنان ملت ایران از موشک های ما می ترسند به دلیل این است که می دانند موشک ها در دست افرادی است که شهادت را برای خود سعادت می دانند؛ اسرائیل نیز تجهیزات جنگی فراوانی فراهم کرده و می گویند در هیچ صورتی شکست نخواهد خورد اما در هیچ زمانی پیروز نمی شود زیرا از مرگ می ترسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید براین که امروزه محرومان جهان در حال بیدار شدن و استعمار در حال ضعیف شدن است، بیان کرد: بیداری محرومان جهان به صورت تدریجی ادامه پیدا خواهد کرد تا زمینه مناسب برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود و امام خمینی نیز بارها اعلام کرده اند که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است زیرا این انقلاب فکری است و مردم را با دنیای سلطه آشنا می کند؛امام خمینی(ره) در دنیا تحول ایجاد کرده است و فردی نیست که وی را نشناسد چنانچه در فرانسه جلیقه زردها گفته اند ما این حرکت را از امام خمینی الهام گرفته ایم.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر نابودی اسرائیل گفت: امام خمینی(ره) بارها بیان کرده اند، اسرائیل باید نابود شود زیرا تمامی شیطنت هایی که در منطقه صورت می گیرد زیر سر اسرائیل است و حتی آمریکا و عربستان نیز از اسرائیل دستور می گیرند؛ اسرائیل پایگاهی است که دشمنان اسلام در منطقه ایجاد کرده اند و باید از میان برداشته شود./1324/پ201/ق

ارسال نظرات