۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۹۱۸۵۳

تبریک مناسبت‌های دینی سایر ادیان روح همبستگی و اتحاد را تقویت می‌کند

تبریک مناسبت‌های دینی سایر ادیان روح همبستگی و اتحاد را تقویت می‌کند
الازهر مصر تاکید کرد که تبریک اعیاد مسیحیت به تقویت روح اتحاد و همبستگی میان مسلمانان و مسیحیان منجر خواهد شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مرکز جهانی فتوای الکترونیک الازهر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تبریک اعیاد و مناسبت‌های مذهبی به مسیحیان جایز است.

الازهر در این بیانیه با اشاره به دعوت اسلام از همگان به ترویج ارزش‌های اخلاقی مانند همزیستی مسالمت آمیز، تسامح و احترام متقابل تاکید کرد که پیروزی از این ارزش‌ها با دین‌داری پیروان ادیان آسمانی منافاتی ندارد. به هر میزان که انسان مسلمان نسبت به اسلام فهم و آگاهی بیشتری پیدا کند، احترام به دیگر پیروان ادیان آسمانی در او تقویت می‌شود.

این مرکز افزود: تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) به برادران مسیحی مصداق احسان و نیکی به پیروان ادیان الهی است همانگونه که مشمول توصیه اسلام به سخن نیک گفتن با دیگر ادیان و مذاهب است.

مرکز جهانی فتوا با اشاره به دستوارت قرآنی برای رعایت حقوق اهل کتاب تصریح کرد: خداوند در آیات متعدد قرآن کریم مسلمانان را به رعایت حسن همجواری، همزیستی مسالمت آمیز با پیروان دیگر ادیان آسمانی و نیز احترام به اعتقادات دینی آنان دعوت کرده است.

الازهر با تاکید بر لزوم پرهیز از تفرقه افکنی میان مسلمانان و مسیحیان اظهار داشت: تبریک مناسبت‌های دینی به مسیحیان با اهداف و مقاصد دین اسلامی منطبق و نشان دهنده اعتدال و میانه روی اسلام است.

این مرکز در پایان تصریح کرد: مشارکت در مناسبت های دینی با سایر پیروان ادیان الهی علاوه بر تقویت روح همبستگی و یکپارچگی در امت اسلامی، نشان از تزکیه نفس و رحمانیت اسلام و توجه شریعت آسمانی به دیگران دارد./981/ب901/ف

ارسال نظرات