۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۱۶۹۱

تأکید آیت الله نمازی بر جمع آوری و چاپ آثار علما

تأکید آیت الله نمازی بر جمع آوری و چاپ آثار علما
نماینده ولی فقیه در کاشان بر جمع آوری و چاپ آثار علمای گذشته تأکید کرد و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی امکان جمع آوری برخی از کتب علما و فضلا نبوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی شنبه شب در آیین رونمایی از ۸ عنوان کتاب مؤلفان روحانی کاشان که شنبه شب با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در حاشیه سومین نمایشگاه سراسری کتاب پایتخت کتاب ایران – کاشان، برگزار شد، از کتاب به عنوان محور سعادت انسان نام برد.

وی افزود: کتاب در همه ادیان مبنای عدالت، تعلیم، تربیت و تزکیه بوده است و چناچه کتاب در هر جامعه به عنوان محور آن جامعه قرار داشته باشد آن جامعه سعادتمند است.

آیت الله نمازی ادامه داد: سنت خداوند بر این بوده که همه پیامبران الهی را همراه با کتاب فرستاده است و پیامبر اکرم (ص) را به عنوان آخرین پیامبر همراه با قرآن کتاب آسمانی فرستاد تا حجت را برانسان تمام کرده باشد.

به گفته وی، جامعه بشری زمانی به عدل و داد خواهد رسید که به کتاب اعتقاد و عمل به کتاب داشته باشد آن هم نه هر کتابی، بلکه منظور از کتاب به معنای کتاب مفیدی که هیچگونه شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم حمایت مسؤولان از کتاب‌هایی که در جهت ارتقای فرهنگ جامعه به رشته تحریر درآمده است تأکید و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور قیمت مادی کتاب‌ها باید کاهش داشته باشد تا جوانان و نسل جوان امروز بتوانند در بحران حاکم بر دانشگاه و حوزه از کتاب‌های مفیدبهره‌مند شوند.

آیت الله نمازی همچنین بر جمع آوری و چاپ و انتشار آثار گذشته مؤلفان گذشته کشور تأکید کرد و افزود: به دلیل شرایط اقتصادی امکان جمع آوری برخی از کتب علما و فضلا نبوده و امروز تعداد اندکی از آثار و کتب آن‌ها را در اختیار داریم.

چهاردهیمن نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی و سومین نمایشگاه سراسری کتاب پایتخت کتاب ایران – کاشان از ۵ تا ۱۱ دی ماه در مصلی بقیه الله الاعظم در بلوار امام رضا (ع) کاشان دایر است، این نمایشگاه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات