۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۹۱۶۵۶
نماینده خبرگان رهبری:

مردم با تمام اعتقاد پای نظام ایستاده‌اند

مردم با تمام اعتقاد پای نظام ایستاده‌اند
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: حماسه حضور ملت در 9 دی سال 88 ثابت کرد که مردم پای اعتقادات و نظام اسلامی با تمام قدرت ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در نشست بصیرتی طلاب حوزه علمیه ارومیه با اشاره به ریشه‌های فتنه 88 اظهار داشت: این فتنه از سال‌ها پیش در آن سوی مرزها طراحی شده بود و عده‌ای در داخل دانسته یا نادانسته در طرح دشمن قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که بحث تقلب در انتخابات بهانه‌ای برای ایجاد آشوب‌های خیابانی و به حاشیه راندن کشور برای هشت ماه بوده است، خاطرنشان کرد: ضعف بصیرت در نخبگان و چهره‌های وابسته به نظام که خود را منتسب به انقلاب و امام راحل می دانستند؛ یکی از عوامل بروز فتنه بود.

این استاد حوزه علمیه ارومیه با تأکید بر این‌که هر یک از سران فتنه سوابق متعدد انقلابی داشتند، اما با بصیرتی عامل تفرقه‌اندازی دشمن و فتنه 88 شدند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عبرت های فتنه 88 آن بود که همواره این سخن امام خمینی که فرمودند؛ میزان حال فعلی افراد است؛ را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که لغزش و بی‌بصیرتی‌ نخبگان، رجال سیاسی و افراد انقلابی بسیار خطرناک‌تر از دیگر اقشار عادی جامعه است، افزود: خسارت‌های مادی و معنوی که در جریان فتنه 88 بر کشور تحمیل شد، هنوز جبران نشده است، سران فتنه باید پاسخگوی خساراتی باشند که سال‌ها بر ملت ایران تخمیل شده است.

وی با بیان این‌که سران فتنه‌گر سال 88 به رغم داشتن سوابق سیاسی و انقلابی در مسیر نقشه‌های دشمن حرکت کرده و موجب جسارت استکبار علیه نظام اسلامی شدند، ابراز کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده که مردم تنها حافظ نظام هستند؛ چنانکه حماسه حضور ملت در 9 دی سال 88 ثابت کرد؛ مردم پای اعتقادات و نظام اسلامی با تمام قدرت ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به این‌که دشمنان از فتنه‌انگیزی و ایجاد آشوب‌های خیابانی به بهانه مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم ناامید نشده‌اند، بیان کرد: دشمن هنوز به فکر فتنه‌گری و ضربه زدن به انقلاب است و هنوز هم دشمن به ایفای نقش مسؤولان فاقد بصیرت امید دارد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید مراقب فتنه‌های دیگر دشمنان بود، افزود: البته آگاهی و بصیرت مردم افزایش یافته و راه انقلاب به پشتوانه مردم رو به تعالی است، با این حال نباید غفلت کرد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را نادیده گرفت./935/پ203/ب1

ارسال نظرات