۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۹۱۶۱۰
امام جمعه تبریز:

حقایق فتنه 88 بازگو شود

حقایق فتنه 88 بازگو شود
امام جمعه تبریز گفت: با تأکید بر این‌که همواره باید حقایق ناگفته فتنه 88 بازگو شود، گفت: تجمع طلاب و مردم قابل تقدیر و نشانه بصیرت و هوشیاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در تجمع طلاب و اساتید حوزه‌ علمیه تبریز با اشاره به این‌که مرور حوادث سال 88 سراسر عبرت برای حرکت در مسیر ولایت‌مداری است، اظهار داشت: 9 دی نقطه درخشان تاریخ ملت ایران است.

وی با بیان این‌که این حماسه مهم، با عظمت و شکوهمند انقلاب اسلامی تا ابد ماندگار شد و مایه غرور و عزت ملت خواهد بود، خاطرنشان کرد: امسال در شرایطی به استقبال سالگرد حماسه 8 دی مردم تبریز و 9 دی ملت ایران می ‌رویم که دشمنانان نظام از ماه‌ها پیش توطئه های اقتصادی خود را افزایش داده اند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان غیر از هجمه سیاسی؛ روی جنبه ‌های امنیتی و فرهنگی کشور نیز به شدت کار می کنند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال بحران‌آفرینی سیاسی و امنیتی با استفاده از مسائل اقتصادی هتند، به‌گونه‌ای که مردم را علیه حکومت به ستوه آورند و آشوب‌های خیابانی به راه اندازند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که همواره باید حقایق ناگفته فتنه 88 بازگو شود، گفت: تجمع امروز طلاب حوزه علمیه تبریز قابل تقدیر و نشانه بصیرت و هوشیاری شما است، در این هوای سرد و نامناسب حرکت شما طلاب ماندگار خواهد شد و ثابت می کند که حوزه علمیه تبریز همچون دوران انقلاب پیشگام در عرصه های انقلابی است.

وی با بیان این‌که روحانیت به وظیفه خود عمل کرده و اجازه نداده مسیر انقلاب منحرف شود، افزود: طلاب و روحانیان باید در منابر و جلسات وعظ و خطابه خود حقایق 9 دی و پشت پرده جریان فتنه 88 رو به مردم بازگو کنند، وظیفه اصلی روحانیت بصیرت افزایی به ویژه در میان نسل جوان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که هدف اصلی فتنه 88 براندازی انقلاب اسلامی ایران بوده است، افزود: فتنه ‌گران با اهانت به امام مقدسات دینی و شیعی چهره واقعی خود را رسوا کردند، به همین دلیل ملت ایران در حماسه ای تاریخی به خیابان ها آمدند و علیه جریان فتنه به صورت خودجوش شکوه بصیرت 9 دی را آشکار کردند.

وی با تأکید بر این‌که دفاع از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی باید بدون مصلحت‌اندیشی همراه باشد، افزود: مردم باید با همان‌ زمان‌شناسی به میدان بیایند و با تبعیت محض از ولایت فقیه توطئه های جدید دشمنان انقلاب را خنثی کنند، غفلت از دشمن و توطئه های جدید استکبار عامل نفوذ جریان های ضدانقلاب خواهد بود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات