۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۹۱۴۱۰
مشاور عالی رهبر انقلاب:

قدرت و نفوذ فرهنگ اسلامی تا مدیترانه رسیده است

قدرت و نفوذ فرهنگ اسلامی تا مدیترانه رسیده است
رحیم صفوی با تأکید بر این‌که تمدن نوین اسلامی با رهبری امام خمینی و با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: قدرت و نفوذ فرهنگ اسلامی تا مدیترانه رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا امروز در جشنواره ملی صنعت هنر دیجیتال که در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جابه‌جایی شگرف و ناگهانی مرکز قدرت عالم از غرب به شرق چالش اول بحران قدرت در دنیا است.

وی با بیان این‌که آمریکا با چالش بزرگ اقتصادی روبه‌رو شده و طی سالیان گذشته شاهد ظهور قدرت‌های جدیدی همچون چین، هند و روسیه در اقتصاد بین الملل هستیم، خاطرنشان کرد: بیداری و پویایی سیاسی مردم به واسطه رسانه‌های جمعی دلیل دیگر بحران قدرت در جهان است، که همین امر نزول قدرت آمریکا را به دنبال دارد.

رحیم صفوی هزینه‌های بسیار بالای جنگ‌های آمریکا در منطقه را یادآور شد و گفت: حمله آمریکا به افغانستان ۱۱ تریلیون دلار هزینه داشت؛ به عقیده برخی استراتژیست‌های حضور و  لشکرکشی آمریکا به غرب آسیا در عراق و افغانستان اشتباه بوده است، در حالی که همین 17 سال کافی بود تا چین و روسیه در مصاف با آمریکا احیا شوند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این‌که ابهت و هیمنه آمریکا در سطح بین المللی رو به افول است، افزود: رئیس جمهور عراق به استقبال ترامپ در پایگاه هوایی عین‌الاسد نرفت که این واکنش مفهومی بسیار فراگیر در جهان داشت؛ امروز دیگر حرف آمریکا خریدار ندارد.

وی قدرت فناوری‌های نوین در علوم مختلف را از دیگر چالش‌های قدرت در جهان امروز دانست و تصریح کرد: قدرت پنجم همان قدرت فرهنگ و هنر است؛ به جرأت می توان گفت؛ فرهنگ و تمدن نوین اسلامی نه تنها کشورهای اسلامی بلکه غیراسلامی را تحت تاثیر قرار داده است.

رحیم صفوی ادامه داد: فرهنگ آمریکایی بعد از اتحاد جماهیر شوروی بر این معتقد بود که  لیبرال دموکراسی بر جهان غلبه می‌کند؛ از دیدگاه ما تنها قدرتی که در مقابل قدرت لیبرال خواهد ایستاد و تسلط پیدا خواهد داشت، همان  قدرت فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است. بعد از اسلام، ایران دو مرحله تمدن‌ساز را داشته که یکی در دوره صفویه و از تبریز آغاز شد و از ۵۰۰ سال قبل یک فرهنگ و تمدن را به صورت فرامرزی پیش برد.

وی افزود: دوره دیگر تمدن نوین اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده که در جهان اسلام بدون رقیب است؛ به هیچ وجه وهابیت، نمی‌تواند الهام‌بخش در جهان اسلام باشد و تنها این اسلام ناب محمدی(ص) است که می‌تواند برای امت اسلامی راهگشا باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر این‌که قدرت و نفوذ فرهنگ اسلامی تا مدیترانه رسیده است، افزود: اگر قدرتی می‌خواهد تا به سرمایه تبدیل شود، بدون هنر ممکن نیست، یکی از این ابزارها استفاده از فناوری است؛ دانشگاه هنر اسلامی می‌تواند با ظرفیتی که دارد، قدرت نرم ایران در عرصه‌های مختلف را ارتقاء دهد./935/پ310/ب1

ارسال نظرات