۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۱۱۲
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی در گفت وگو با رسا خبرداد؛

تعطیلی دروس حوزه های علمیه در روز چهارشنبه در پی درگذشت آیت الله شاهرودی

تعطیلی دروس حوزه های علمیه در روز چهارشنبه در پی درگذشت آیت الله شاهرودی
سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه از تعطیلی دروس حوزه های علمیه در روز چهارشنبه درپی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از تعطیلی حوزه های علمیه سراسر کشور در روز چهارشنبه(5 دی ماه) خبر داد و گفت: فقدان این عالم مجاهد ثلمه ای بزرگ به حوزه های علمیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه مسلمانان و  شیعیان جهان وارد کرد.

وی ادامه داد: به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، حوزه های علمیه سراسر کشور فردا پنجم دی ماه جهت تجلیل از مقام شامخ علمی، معنوی و انقلابی این فقیه بزرگ تعطیل است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع این عالم بزرگ فردا صبح در تهران و بعد از ظهر در قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) انجام خواهد می شود و پیکر مطهر ایشان نیز در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) به خاک سپرده خواهد شد.

سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از شاگردان مبرز شهید صدر بودند، ابراز کرد: ایشان از برجسته ترین انقلابیون و مجاهدان در عراق و ایران به شمار می رفتند، بنابراین فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای حوزه علمیه نجف، قم و تهران است.

وی با اشاره به این که مرحوم آیت الله هاشی شاهرودی مبانی فقهی و اصولی شهید صدر و مرحوم آیت الله خویی را در تألیفات خود به خوبی تبیین کردند، بیان کرد: ایشان در مدتی که مسؤولیت های مختلفی همچون ریاست قوه قضاییه را برعهده داشتند، منشأ تحولات و ارتقای دستگاه قضا شدند و تحولات بسیار ارزشمندی را در حوزه های علمیه، مجامع علمی و مسؤولیت های مختلف از خود به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با بیان این که ضایعه درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی ثلمه ای بزرگ به حوزه های علمیه و نظام وارد کرد، گفت: ایشان در مسؤولیت های مختلفی که بر عهده داشتند به خوبی به نظام اسلامی و ولایت فقیه خدمت کردند و در طول عمر خویش بدون حاشیه و حضور در جناح های خاص توانستند مورد تأیید همه گروه های درون نظام باشند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 17

/841/ت301/ق

ارسال نظرات