۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۹۰۶۷۶
آیت الله سعیدی:

رسالت طلاب مقابله با افکار و اشخاص منحرف است

رسالت طلاب مقابله با افکار و اشخاص منحرف است
امام جمعه قم با تأکید بر اینکه طلاب باید با افکار و اشخاص منحرف مقابله کنند، گفت: رسالت اصلی روحانیت این است که دین را بفهمند و به مردم نیز بفهمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی امام جمعه قم در دیدار طلاب و فضلای مشهدی مقیم قم که در دفتر تولیت حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: آیت الله مفتح نقش مهمی در وحدت حوزه و دانشگاه ایفا کرد و باید از شهادت ایشان درس وحدت بگیریم.

وی وظیفه طلاب حوزه در قبال وحدت حوزه و دانشگاه را سنگین ارزیابی کرد و افزود: طلاب و روحانیان باید وحدت حوزه و دانشگاه را با رفتار و کردار خود در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه قم بر ضرورت تبلیغ دین از سوی طلاب حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: یکی از اقداماتی که از سوی طلاب و به ویژه طلاب مشهدی مقیم قم صورت می گیرد تبلیغ بالینی است که مورد تأکید و از سفارش اسلام است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با شمارش فوائد تبلیغ دین در جامعه و در بین مردم، ابراز کرد: یکی از فواید تبلیغ دین این است که تعلقات انسان به دنیا را کم می کند.

امام جمعه قم با استناد به آیات قرآن، بیان کرد: مردم در گرفتاری ها زیاد یاد خدا می افتند اما بعد از رفع گرفتاری همه چیز را از یاد می برند.

وی در ادامه خطرات برخی افراد غرب زده را مورد توجه قرار داد و افزود: برخی افراد قبل از انقلاب به امام راحل می گفتند شاه نرود و محدوده اختیارات او کمتر شود اما امام خمینی(ره) فرمودند اینها ام الفساد هستند و باید کنار بروند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: همین افراد که شاکله آنها در غرب شکل گرفته بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حضرت امام می گفتند شما انقلاب کردید و مردم سر کار آمده اند بهتر است به قم بروید و حکومت را به دیگران بسپارید؛ امام راحل با این افراد که راه و رسم حکومت داری را نمی دانستند و فلسفه قیام مردم را درک نمی کردند مقابله می کردند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: کسانی که تمایل به غرب داشته باشند و تربیت شده این مکتب باشند چنین تفکراتی دارند و متأسفانه امروز نیز این گونه افراد در کشور وجود دارند و گاهی در صدا و سیمای ما نیز مطالب غلطی را مطرح می کنند.

وی با بیان این که دشمنان شهید بهشتی و رجایی را با خشونت به شهادت رساندند اما مردم متحدتر شدند، ابراز کرد: امام راحل با انفاس قدسی خود مردم را متحد و انقلاب را پیروز کردند اما شیاطین درصدد از بین بردن این اتحاد بودند.

امام جمعه قم با تأکید بر این که طلاب امروز باید با افکار و اشخاص منحرف مقابله کنند، گفت:  رسالت اصلی روحانیت این است که دین را بفهمند و به مردم نیز بفهمانند./927/پ202/ج

ارسال نظرات