۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۰۳۷۷
استاد حوزه:

پژوهش ها و دستاوردهای علمی حوزه معرفی نشده است

پژوهش ها و دستاوردهای علمی حوزه معرفی نشده است
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد که متاسفانه پژوهش ها و دستاوردهای علمی حوزه به جامعه معرفی نشده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا عسکری در حاشیه چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگویی با بیان این که این نمایشگاه فعال و خوبی بود و می‌تواند جلوه‌ها و نمود‌های امید بخشی را برای پژوهشگران حوزوی و کسانی که دغدغه تحقق و تحول و حیات علمی حوزه‌ها دارند را ایجاد کند.

وی افزود: حقیقتا یکی از مؤلفه‌های اصلی امید و رشد علمی این است که محقق و پژوهشگر حیات علمی و نشاط علمی را در مجموعه و فضایی که در آن فعالیت می‌کند ببیند و این محقق مگر با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی محقق نمی‌شود.

معاون پژوهش فاز پنج حوزه علمیه صدوقی با اشاره به فعالیت‌های زیاد و اساسی که در حوزه محقق می‌شود، افزود: این پژوهش‌ها باید در معرض دید عموم مخاطبان و حوزویان قرار بگیرد تا بدانند که چه پشتوانه‌ای وجود دارد و چه فعالیت‌های علمی صورت می‌گیرد تا امید خودشان را از دست ندهند و تلاششان را ادامه بدهند.

وی افزود: خصوصیت پژوهش‌های صورت گرفته در این پژوهشگاه مسأله محور بودن آن‌ها است و این خودش یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌هایی است که در پژوهش باید مدنظر قرار بگیرد؛ ما اگر بتوانیم همه پژوهش‌های ما به روز باشند و پاسخگوی نیاز حال حاضر جامعه باشند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهند شد.

حجت الاسلام عسکری اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمایشات مکرری داشته اند که حوزه باید پاسخگوی علمی انقلاب اسلامی باشد و قطعا این پژوهش‌ها می‌تواند سهم خوبی در این جهت داشته باشد و خوراک فکری را برای جامعه و نظام فراهم کند. /1330/د103/ج
ارسال نظرات