۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۰۴۴۰
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

حضرت معصومه در ایمان و ولایتمداری همانند زینب کبری بودند

حضرت معصومه در ایمان و ولایتمداری همانند زینب کبری بودند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در ایمان و ولایتمداری همانند بانوی دشت کربلا بودند، گفت: علما و انسان‌های بزرگی در سایه سار وجود مقدس حضرت معصومه(س) رشد و تربیت یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در مسجد جامع غدیر خم، گفت: ازجمله برجستگی‌ها و شاخصه‌های اسلام آن است که این در شریعت مدام روحیه امیدواری را برای روزگاری بهتر و آینده‌ای درخشان‌تر به بشریت می‌نمایاند و مژده می‌دهد.

وی افزود: در سرتاسر اسلام کسی اثری از ناامیدی بدبختی و تباهی نمی‌بیند و این مفاهیم در قرآن کریم و اسلام برای مسلمانان وجود ندارد و اگر تباهی و جهنم هم پیش‌بینی‌شده برای کفاری است که توفیق نائل شدن به دین مبین اسلام را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در ادامه بیان داشت: ازجمله مفاهیمی که سرتاسر آن امید است همین مفهوم و واژه قرآنی بقیه‌الله است که می‌فرماید: در آنجا که همه امید را در یک شخص متمرکز می‌کند و در یک شخصیت نشان می‌دهد یادگاری است که از خداوند باقی‌مانده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین می‌فرماید: آنچه از خداوند به‌عنوان یادبود، ریشه، پایه و حقیقت برای شما باقی‌مانده بقیه‌الله و از بهترین شما است، اگر شما ایمان بیاورید؛ خداوند در هیچ شرایطی از سرنوشت بشر غافل نبوده و در همه لحظات خیر انسان را می‌خواهد چراکه خود خیر محض است.

وی بابیان اینکه خداوند برای انسان چیزی جز راحتی و آرامش نخواسته است، عنوان کرد: خداوند برای بشر دین و شریعت دشوار و سختی قرار نداد که نتواند با آرامش آن را انجام دهد و اگر سختی وجود دارد از ناحیه خود انسان‌ها است که با ظهور امام زمان(عج) آن سختی‌ها و دشواری‌ها نیز به اتمام می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به اینکه فضائل و کرامات ذخیره‌شده الهی با ظهور امام زمان(عج) بر همگان آشکار می‌شود، اظهار داشت: حقایق الهی در ظهور و وجود مقدس بقیة‌الله است.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر با اشاره به وفات حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) خواهر تنی امام رضا(ع) بودند، روحیات این بانوی مکرمه بسیار شبیه به امام رضا(ع) بود، ایشان باهدف بیعت با امام رضا(ع) به سمت ایران حرکت کردند و می‌توان در یک جمله گفت که تمام عمر مبارک ایشان به مبارزه همراه با صبر و شکیبایی گذشت، حضرت در صبر و ولایتمداری همانند حضرت زینب(س) بودند.

وی بابیان حدیثی، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ ثواب زیارت قبر مبارک حضرت معصومه(س) همانند ثواب زیارت قبر مخفی حضرت زهرا(س) است؛ اهالی قم در طول تاریخ حق خود را به خاندان عصمت و طهارت ادا کردند، اگر اهالی قم نبودند امروز از دین خدا خبری نبود، مردمان این دیار انسان‌هایی باایمان و ولایتمدار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی بابیان اینکه حضرت معصومه(س) برای اهل قم دعا کردند، اظهار داشت: علما و انسان‌های بزرگی در سایه این بانوی عظیم شأن رشد و تربیت یافتند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات