۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۰۳۵۶
آیت الله حسینی همدانی:

تحریف دوران طاغوت از اقدامات دشمن علیه نظام و انقلاب است

تحریف دوران طاغوت از اقدامات دشمن علیه نظام و انقلاب است
امام جمعه کرج گفت: یکی از اقدامات امروز دشمن علیه نظام و انقلاب، تحریف دوران طاغوت است و در فضای مجازی دائم از فضائل و مناقب آن سخن گفته می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، در ادامه بحث موانع عملی و نظری سیر و سلوک، گفت: خودبینی و هوس مداری از دیگر موانع سیر و سلوک الی الله در وجود انسان است که مزاحم او برای رسیدن به کمالات می‌شود.

وی افزود: در مباحث دینی مسئله جهاد با نفس از بدترین و شدیدترین موانع در مسیر سعادت انسان است؛ به فرمایش امام علی (ع) دشمنی با هوای نفس، رأس دین است؛ دنیا سبب وابستگی و علاقه انسان به خود می‌شود و آدمی را از مسیر خدا بازمی‌دارد.

امام جمعه موقت کرج اظهار داشت: منظور از دنیا، عُلقه شدید و وابستگی به آن است نه بهره‌برداری برای رفع نیاز‌های عادی و ضروری؛ در روایات از مبارزه با نفس و کنترل آن به نام جهاد اکبر یاد شده است، انسان قبل از جنگ با شیاطین بیرونی و بیگانگان، اول باید درون خود را رام کرده باشد.

وی افزود: تا زمانی که جهاد اصغر صورت نگیرد و انسان به آرامش نسبی نرسد فرصت جهاد اکبر فراهم نخواهد شد؛ برای قدم گذاشتن در مسیر تزکیه، ظرف وجود انسان باید از کثافات و آلودگی‌ها پاک شده و از معرفت، علم و حکمت لبریز شود تا انسان به هدف غایی و عالی خود برسد.

آیت الله حسینی همدانی ابراز داشت: نظام اسلامی، جهاد اصغری بود که با آن طاغوت برکنار و نظام جمهوری اسلامی ایران برقرار شد و با مجاهدت‌های انسان‌ها مخلص به نتیجه رسید و نظام اسلامی و زمینه رشد برای سیر مراحل کمالی فراهم شد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اقدامات امروز دشمن علیه نظام و انقلاب، تحریف دوران طاغوت است و در فضای مجازی دائم از فضائل و مناقب آن سخن گفته می‌شود؛ تحریف دوران طاغوت جزء دستور کار دشمنان است و از طرفی به علت محدود بودن اطلاعات و مطالعات بسیاری از جنایات، ظلم‌ها و مفاسد آن دوران بی خبر مانده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی تشکیل شد تا زمینه جهاد اکبر، رشد معنوی و کمال در جامعه فراهم شود؛ اگر جنگ با هوس مداری و خودبینی درون انسان سرکوب و نابود نشده باشد نتیجه این می‌شود که امام امت به جای قرار گرفتن در راس حکومت اسلامی، خانه نشین خواهد شد./۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات