۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۹۰۳۰۷
مدیر مرکز تخصصی ائمه اطهار مطرح کرد؛

لزوم مقابله فرهنگی با اندیشه تکفیری

لزوم مقابله فرهنگی با اندیشه تکفیری
حجت الاسلام حبیبی‌تبار در تبیین رویکرد عقلانی نسبت به مقابله با باورهای وهابیت گفت: وهابیت به عنوان عامل تفرقه میان مسلمانان در منطقه مطرح است، از این رو برنامه‌ریزی فرهنگی در مقابله با این تفکر امری ضروری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین حبیبی تبار مدیر مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) در مراسم رونمایی از 75 عنوان کتاب مرکز فقهی و مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) و تجلیل از ممتازان علمی و پژوهشگران این مرکز، با اشاره به فلسفه همایش تجلیل از ممتازان علمی اظهار داشت: این همایش به منظور رونمایی از زحمات و منشورات مرکز فقهی و تخصصی ائمه اطهار(ع) برگزار شده است.

مدیر مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) با اشاره به ضرورت تأسیس این مرکز بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار جمهوری اسلامی و صدور پیام استکبارستیزی به سایر کشورهای مسلمان و پیدایش بیداری اسلامی در سایر کشورهای اسلامی، صهیونیسم و آمریکا برنامه‌های خود را برباد رفته دیدند، از این رو برای دستبرد زدن به منافع و منابع مسلمانان، شعار «تفرقه انداز و حکومت کن» را در دستور عمل قرار دادند.

وی با اشاره به برنامه‌های نوکران آمریکا در منطقه بیان کرد: امروز نوکری عربستان سعودی به عنوان نوکران آمریکا در منطقه برای همه روشن شده است، به طوری که خودشان به نوکری آمریکا و صهیونیسم اعتراف می کنند.

حجت الاسلام حبیبی تبار عنوان کرد: تروریست‌های عربستان سعودی و دیگر دست‌نشانده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دو کار انجام دادند، نخست دست به توحش و اسلام هراسی زدند و دیگر این‌که با بی رحمی، قساوت قلب و قتل عام مسلمانان و مردم بی‌گناه، زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را به خطر انداختند.

وی با تأکید بر این‌که مقابله با این خطر بزرگ بر همه جهان اسلام به ویژه حوزه‌های علمیه واجب است، گفت: مقابله با تفکرات سلفی ها و وهابیت تکفیری مقابله‌ای فرهنگی است، هرچند مقابله نظامی نیز لازم است، اما کافی نیست.

مدیر مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نسبت به تفکرات ارتجاعی وهابیت و عربستان سعودی احساس خطر کرده و برای مقابله با تفکر منحط وهابیت دستور تأسیس این مرکز تخصصی را صادر کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: پیرو منویات آیت الله فاضل، این مؤسسه سال 83 تأسیس شد و دستاوردها و توفیقات بسیار خوبی تا امروز داشته است.

حجت الاسلام حبیبی‌تبار در پایان با بیان این‌که رویکرد عقلانی نسبت به مقابله با باورهای وهابیت آغاز شده است، گفت: وهابیت به عنوان عامل تفرقه میان مسلمانان در منطقه مطرح است، از این‌رو داشتن برنامه‌های فرهنگی همچون تألیف کتب اسلامی به زبان‌های مختلف در مقابله با این تفکر ضروری است، به همین جهت مؤلفان و محققان مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) کتاب‌هایی به سه زبان عربی، فارسی و اردو تألیف کرده‌اند.

 

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید.

تعداد بازدید : 10

/876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات