۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۵۹۰۱۷۰
امیرحسنخانی در گفت‌وگو با رسا:

منافع شخصی مهمترین دلیل اصرار سازش‌کاران به برقراری ارتباط با آمریکا است

منافع شخصی مهمترین دلیل اصرار سازش‌کاران به برقراری ارتباط با آمریکا است
نایب رییس کمیسیون اصل نود با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز در برابر مستکبران سر تعظیم فرود نمی‌آورند، گفت: سازش کاران به خاطر منافع شخصی و مطامع دنیوی دم از سازش با آمریکا می‌زنند.

محمدرضا امیرحسنخانی نایب رییس کمیسیون اصل نود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مذاکرات برجام را یک درس عبرت فراموش‌نشدنی بیان کرد و گفت: ایران در جریان مذاکره با آمریکا حسن نیت خود را به دنیا نشان داد، دنیا نیز باید حسن نیت خود را به ایران نشان می‌داد که نداد و همه دنیا دیدند که آمریکا به‌راحتی از برجام خارج شد.

وی افزود: ملت ایران هیچ‌گاه به آمریکا اعتماد نداشتند، با این بدعهدی آمریکا ثابت کرد که حق با ملت ایران بوده و آمریکا هرگز قابل‌اعتماد نیست؛ مردم ایران به اروپایی‌ها هم به دیده شک و تردید نگاه می‌کنند.

امیرحسنخانی تحقق اقتصاد مقاومتی و اعتماد به توان داخلی را مهم‌ترین راهکار در حل مشکلات کشور دانست و ابراز کرد: مدیران اجرایی باید به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی اعتماد داشته باشند و این باور و اعتماد را در وجود خود تقویت کنند. متأسفانه امروز این خود باوری در میان بعضی از مدیران و افراد جامعه ضعیف است، آنان گمان می‌کنند کسی باید از خارج بیاید و مشکلات جمهوری اسلامی ایران را حل کند درحالی‌ که آمریکا و اروپا هیچ‌گاه عزت ملت ایران را نخواسته و نمی‌خواهند.

رییس کمیسیون اصل نود بابیان اینکه مسؤولان باید ملت ایران را باور داشته باشند، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی خودباوری، تلاش و مقاومت ملت و مسؤولان سبب پیروزی جمهوری اسلامی ایران شد؛ بنابراین نتیجه اعتماد به کارآفرینان و دانشمندان داخلی چیزی جزء موفقیت نیست.

وی با اشاره به اینکه سازش کاران خود به‌خوبی می‌دانند که آمریکا هرگز نمی‌خواهد شاهد عزت و موفقیت نظام اسلامی و مردم ایران باشند، گفت: حرص و طمع به منافع مادی و جهات شخصی به سازشکاران اجازه حق‌گویی نمی‌دهد.

امیرحسنخانی ادامه داد: امروز همه دنیا فهمیده است و کسانی که به آمریکا چشم امید دوخته‌اند نیز باید بدانند و بفهمند که ملت ایران دیگر مقابل هیچ قدرت مستکبری سر تعظیم خم نخواهد کرد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات