۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۴۲۷۷
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

انحرافات عقیدتی جامعه را در مقابل امام حق قرار می دهد

حجت الاسلام ملک زاده گفت: برای مقابله با مفاسد اقتصادی و فرهنگی باید با تفکر و جریان انحراف مقابله کنیم و تنها به افراد بسنده نکنیم.
حجت الاسلام ملک زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رحیم ملک زاده، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امشب در هشتمین جلسه از سلسله جلسات طرح ولایت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی که در مسجد چهارده معصوم(ع) شهرک پرواز برگزار شد، با اشاره به اینکه باید قرآن و ائمه معصومین را دریابید، اظهار داشت: عامل اصلی بسیاری از انحرافات در جامعه، بی‌توجهی به آیات الهی و سیره عملی ائمه معصومین(ع) است.

وی توجه همزمان به باطن و اخلاق در کنار دیگر امور واجب الهی را جزء ضروریات زندگی انسان سعادتمند دانست و افزود: اخلاق و معرفت قرآنی می تواند انسان را به اوج کمال برساند به همین دلیل نباید به خاطر مسائل علمی؛ اخلاق را کنار گذاشت.

حجت الاسلام ملک زاده افزود: امروزه بزرگترین مشکل عالمان و مروجین فرهنگ، نداشتن هنر ارتباط با قشر جوان و انتقال مطالب به آنها است که متاسفانه باعث روی آوردن آنها به فرهنگ غربی شده است.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ ذاتی انسان ها تمایل و گرایش به قدرت برتر دارند که همان خداوند است، اما به دلیل انحرافات فکری و عقیدتی، در اثر قرار گرفتن در محیط ناسالم، این تمایل فطری تبدیل به حب ثروت، قدرت و امثال آن می شود.ر یشه تمام مفاسد فرهنگی و اقتصادی را باید در این تفکر جستجو کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که انحرافات عقیدتی جامعه را در مقابل امام حق قرار می دهد، افزود: برای مقابله با مفاسد اقتصادی و فرهنگی باید با تفکر و جریان انحراف مقابله کنیم و تنها به افراد بسنده نکنیم، راه دیگر مقابله، ترویج و تبیین اسلام ناب و آموزه های دینی است؛ در این صورت است که ما می توانیم جامعه ای جامعه ای آرمانی داشته باشیم.

حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: ما در بصیرت افزایی و روشن گری جوانان باید به این نکته مهم توجه کنیم که با لحن محبت آمیز و نرم با آنها روبرو شویم و از برخوردهای خشک و توهین آمیز بپرهیزیم، در این صورت است که در برابر هجمه های دشمن می توانیم پیروز شویم.

وی افزود: دشمن امروز انقلاب اسلامی را یک خطر بزرگ در راستای رسیدن به آمال غارت گرانه خود در سطح جهان می بیند به همین دلیل با تمام توان در جهت براندازی آن برآمده است و درصدد هستند قلب تپنده نظام اسلامی که همان رهبری است را تضعیف کند؛ حضرت امام با بصیرت بالایی که داشت، حفظ نظام اسلامی را به مصداق حفظ جان امام زمان(عج) مطرح کرد.

حجت الاسلام ملک زاده افزود: در برهه ای از تاریخ که دشمن با جنگ سخت کشور ما را مورد هجمه خود قرار داد، بسیاری از جوانان نخبه و متفکر کشورمان ندای "هل من ناصر" حضرت امام را لبیک گفته و با حضور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل، سرنوشت جنگ را تغییر دادند.

وی ادامه داد: امروز هم که دشمن با تهاجم فرهنگی در صدد بر اندازی نظام بر آمده است بر جوانان و قشر متفکر جامعه لازم است که چون گذشته فرمان رهبری را لبیک بگوید و با تمام توان در جهت حفظ نظام اسلامی، نه تنها درصدد دفع فتنه برآید بلکه در جهت ترویج و تبیین اسلام ناب و آموزه های دینی به اقصی نقاط جهان برآید.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز در ادامه افزود: زمینه سازی و ترویج فرهنگ مهدویت را جهت استقرار حکومت مهدوی از اهداف اصلی خود قرار دهیم و در این مسیر از اهداف ابتدایی که همان حفظ نظام اسلامی، ترویج اسلام ناب احمدی و حمایت از مظلومین جهان است غافل نشویم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات