۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۶۰۹۵
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان رهبری بسیار فعال‌تر و پویاتر شده است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از اینکه مجلس خبرگان رهبری بسیار فعال تر و پویاتر شده است، گفت: چون نسبت به مسائل و آینده کشور و آینده انقلاب و هر آنچه به عنوان تقویت رهبری است، در آن گفته می‌شود.
حجت الاسلام دیرباز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در روزهای 13 و 14 شهریور ماه اظهار کرد: در روز پایانی یعنی روز 15 شهریور ماه نیز نمایندگان اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

وی افزود: معمولا در اجلاسیه‌ها یک نطق‌ پیش از دستور و دعوت از شخصیت‌ها و نیز گزارش کار کمیسیون‌ها وجود دارد و نیز اگر دستورات خاصی وجود داشته و کار ارزیابی‌ها و بررسی‌هایی خاصی صورت گرفته باشد، این مسائل در آن اجلاسیه مطرح می‌شود.

هیئت اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجلس خبرگان رهبری درخواست کرده بودند که یک هیئت اندیشه ورز تشکیل دهند گفت: خوشبختانه این هیئت تشکیل شده و 10 عضو و چندین کارگروه دارد و در کنار کمیسیون‌های 6 گانه ای که مجلس خبرگان رهبری دارد، در هر هفته و یا هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می دهند.

وی بیان کرد: این هیئت اندیشه‌ورز نیز به طور پیوسته به ریاست آیت الله جنتی تشکیل جلسه داده و موضوعات مهم بخش‌های مختلف کشور مثل مسائل اجتماعی، اقتصادی و قضایی و حقوقی، علم و فناوری، دین و فرهنگ و امور سیاسی را در کارگروه های هیئت اندیشه‌ورز بررسی و به جمع بندی هایی رسیده و در آن، از کارشناسان مختلفی نیز استفاده شده می‌شود.

دیرباز تصریح کرد: بی شک از این موضوع گزارشی در اجلاسیه داده خواهد شد تا تمامی اعضاء در جریان قرار گرفته و اگر ارزیابی و یا دیدگاهی داشتند مطرح و به یک جمع بندی برسند و در نهایت اینکه گزارش آن را به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنند.

وی گفت: علاوه بر آن، اعضایی که برای کمیسیون‌ها انتخاب می‌شوند مهلت خاصی داشته و اگر این زمان به پایان برسد، بار دیگر باید نامزد شده تا تمامی اعضا رای دهند تا مهلوم شود که چه کسانی در چه کمیسیونی باشند و این کار در اجلاس آتی نیز انجام می‌شود و کار دیگر نیز دعوت از شخصیت‌های کشوری است که انجام می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حسن این کار این است که اعضای مجلس خبرگان رهبری در جریان آخرین وضعیت کشور قرار گرفته و با توجه به اینکه، شخصیت‌های کشوری اطلاعات نسبتا مناسبی از تمامی استان‌های کشور دارند این اطلاعات را منعکس کرده و در مجلس مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد و خوشبختانه به جمع بندی‌های مطلوبی رسیده که در ارتقای وضعیت کشور تاثیرگزار است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در حالت کلی به نظر می‌رسد که مجلس خبرگان رهبری بسیار فعال تر و پویاتر شده است افزود: چون نسبت به مسائل و آینده کشور و آینده انقلاب و هر آنچه به عنوان تقویت رهبری است، در آن گفته شده چون یکی از وظایف خطیر مجلس خبرگان تقویت جایگاه رهبری است، پس تقویت رهبری به این صورت است که اعضای خبرگان رهبری مسائل کشور را رصد کرده و ارزیابی و نقطه نظرات خود را داشته و آنها را در دیدار با رهبری مطرح کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات