۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۷۲۴۸۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه باید خالی از اختلاف‌ سلیقه‌های سیاسی و جناحی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه نماز جمعه تجلی‌گاه وحدت، انسجام و اتحاد مسلمانان است و این صحنه دشمن‌شکن باید عاری از تفرقه و اختلاف باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نخستین همایش ائمه جمعه در خراسان شمالی، با اشاره به تأثیر ستادهای نماز جمعه در برگزاری هر چه‌بهتر این فریضه الهی، اظهار داشت: ستاد نماز جمعه یکی از مهم‌ترین عناصر تأثیرگذار نماز جمعه در روز جمعه و سایر ایام هفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه نماز جمعه تجلی‌گاه وحدت، انسجام و اتحاد مسلمانان است و این صحنه دشمن‌شکن باید عاری از تفرقه و اختلاف باشد بنابراین ستادهای نماز جمعه در این رابطه مسؤولیت خطیری بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ستادهای نماز جمعه باید برای رفع هرگونه تفرقه و اختلاف تلاش کرده و برای تنویر افکار عمومی و شبهه زدایی از اذهان عموم مردم و همچنین ایجاد وحدت و تقویت نماز جمعه در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی ادامه داد: در این راستا باید کسانی که عضو ستاد نماز جمعه می‌شوند برترین مردم در هر منطقه بوده و زبده، خوش‌ذوق، خوش‌نام و مورد اعتماد مردم باشند تا بتوانند با رفتار و کردار خود بر مردم تأثیر بگذارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه باید پیام نماز جمعه را به دنیا برسانیم، تصریح کرد: در این راستا اعضای ستاد نماز جمعه باید بر اساس توانمندی‌های افراد و داشتن خلاقیت و ابتکار انتخاب شده و توانایی استفاده از فنّاوری و دانش روز را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ برای نماز جمعه از وظایف مهم ستادهای نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: البته اینکه امروزه شاهد حضور گسترده و باشکوه مردم به‌ویژه جوانان در نماز جمعه هستیم و نماز جمعه در تمام جنبه‌های زندگی عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره مردم تأثیر بسزایی دارد نشان‌دهنده موفقیت و تلاش‌های بی‌شائبه ستادهای نماز جمعه است.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با قدردانی از ستادهای نماز جمعه استان، افزود: به‌طور یقین امروز اگر بخواهیم گروه مردمی خالص و منسجمی را معرفی کنیم ستادهای نماز جمعه بهترین الگو و اسوه هستند؛ چراکه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مادی مطابق سیاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امام‌جمعه رفتار کرده و در جهت تقویت هرچه بیشتر جایگاه نماز جمعه در جامعه گام برمی‌دارند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات