۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۶۹۲۱۰
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي:

شيعه مبتني بر مباني عقلي و فهم قرآن و دين است

استاد حوزه علميه قم بازار شبهه افكني را داغ خواند و كار شبكه هاي وهابي را شبهه افكني دانست و گفت: براي تبليغ و ترويج شيعه بايد متوجه باشيم كه شيعه مبتني بر مباني عقلي و فهم قرآن و فهم دين است.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي شنبه شب در ويژه برنامه هشتم شوال سالروز تخريب بارگاه ملکوتی ائمه بقيع  هيات محبان ابوالفضل(ع) كه در سالن ورزشي پارك جوان ناجي آباد برگزار شد، گفت: برخي از مناسب ها از جمله هشتم شوال سالروز تخريب بارگاه ملکوتی ائمه بقيع از سوي وهابيون آل سعود و شهادت حمزه سيد الشهدا كم رنگ است.

وي با اشاره به سه شاخه شدن جريان وهابيت و سلفي ها، ابراز کرد: جريان نخست تقريبا افول كرده و نخ نما شده و جريان دوم جرياني است كه از درون خودشان خارج شده است و جريان سوم ليبراليسم سعودي است.

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: جريان نخست جريان افراطي سنتي تند است كه نذر و زيارت نامه را حرام مي دانند و داعش كه شاخه نظامي سلفي هاي افراطي و بوكو حرام كه همان وهابيت سلفي تندر رو در نيجريه هستند از درون اين جريان بيرون آمده است كه اين جريان به آرامي در حال افول است.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي گفت: بيشتر كتابي هايي كه شيعه نوشته است نقد جريان افراطي سلفي هاي وهابي تندرو است كه 14 موضوع توسل، قصد زيارت قبور، طلب شفاعت، نذر براي قبور، روضه خواني، گريه و ساختن قبور است را ضد توحيد دانسته است.

وي افزود: جريان دوم، جريان نو وهابي و نو سلفي است كه از درون خودشان در مقابل جريان نخست ايستاده اند و موضع گرفته است و امروز  اين جريان عليه وهابي ها و سلفي هاي كهن سنتي و تندرو است و كتاب هايي را بر عليه خودشان نوشته اند. 

استاد حوزه علميه قم جريان سوم را ليبراليسم سعودي دانست و ابراز کرد: جريان ليبراليسم سعودي جريان لائيكي است كه دين و مذهب را قبول ندارند و خودشان را سكولارهاي وهابي مي دانند اصلا تعبد و تديّن به دين ندارند و در مقابل جريان هاي سلفي تند ايستاده است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه امام خميني 10 سال قبل از فروپاشي شوروي آن را پيش بيني كرد و در نامه خود به گورباچف فروپاشي شوروي را اعلام كرد گفت: امروز نيز حضرت آيت الله مكارم در كتابي با عنوان ‹‹وهابيت بر سر دوراهي›› سقوط آل سعود را پيش بيني كرده است و مطمئن باشيد سقوط آل سعود نزديك است و وهابيت سرنگون مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با تأكيد بر اينكه جريان هاي تند از جمله خوارج در تاريخ دوام و قوام نداشتند، اظهار داشت: امروز نيز داعش و جريان هاي تندرو در دنيا دوام نمي آورند و اين قانون است و استمرار ندارند.  

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی در ادامه يادآور شد: امروز جريان ضد شيعه به پنج طريق جعل دروغ، برجسته كردن خرافات شيعه، شبهه افكني، مشابه سازي و برجسته سازي رفتارهاي نادرست شيعه در حال شيعه هراسي و ضربه زدن به شيعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به اينكه جريان هاي ضد شيعه در اين پنج محور براي نابودي شيعه تلاش مي‌ كند ابراز داشت: شيعه امروز بايد خودش را بشناسد تا بتواند در مقابل جريان هاي ضد شيعه بايستد.

وي بازار شبهه افكني را داغ خواند و كار شبكه هاي وهابي را شبهه افكني دانست و تأكيد كرد: براي تبليغ و ترويج شيعه بايد متوجه باشيم كه شيعه مبتني بر مباني عقلي و فهم قرآن و فهم دين است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات