۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۶۰۱۶۶
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

حمایت از تولید داخلی عامل ایجاد همگرایی در کشور خواهد شد

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که حمایت از تولید داخلی موجب ایجاد یک همگرایی در داخل کشور خواهد شد، گفت: نتیجه و خروجی این همگرایی چیزی جز عزت آفرینی برای ایران اسلامی در عرصه داخلی و خارجی نخواهد بود.
حمایت از کالای ایرانی - اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در جمع اساتید، طلاب و کارکنان این مدرسه علمیه به فلسفه نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نامگذاری ها با توجه به نیازها و ضرورت های جامعه در جهت عمل مسؤولان و فرهنگ شدن در جامعه صورت می پذیرد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در سال های اخیر مسأله اقتصاد را جبهه جدید تخاصم و تقابل دشمن با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دشمن همه توان خود را برای ایجاد جبهه های متعدد و وسیع علیه نظام اسلامی به کار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشیاری جبهه هدفگذاری شده دشمنان را شناسایی کردند و با نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی در جهت مقابله با این جبهه حرکت کردند، بیان داشت: تقویت اقتصاد داخلی یکی از بهترین راه های مقابله با هجمه های اقتصادی دشمن است.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر با تأکید بر موضوع اقتصاد تلاش کردند تا با ایجاد یک خط پدافندی هجمه های دشمن در حوزه اقتصادی را خنثی کنند، افزود: تأکید بر بهره گیری از توان داخلی در حوزه اقتصادی فرصت مناسبی برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از اقتصاد و جوان ایرانی است، تصریح کرد: خرید هر کالای ایرانی موجب تقویت اقتصاد داخلی و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات کشور و افزایش نرخ اشتغال در کشور است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که با حمایت از کالا و تولید ایرانی در واقع از جبهه ملی حمایت می کنیم، بیان داشت: به طور حتم حرکت جدی دراین مسیر موجب عزت و عظمت نظام اسلامی و همچنین ملت بزرگ ایران خواهد شد.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که حمایت از تولید داخلی موجب ایجاد یک همگرایی در داخل کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: نتیجه و خروجی این همگرایی چیزی جز عزت آفرینی برای ایران اسلامی در عرصه داخلی و خارجی نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان با ملت ایران وارد یک جنگ تمار عیار اقتصادی شده اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی وقتی می توانیم پیروز این نبرد دو جانبه باشیم که اقتصاد درونی خود را تقویت کنیم و این موضوع تنها با حمایت از تولید داخلی محقق خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی تلاش کردند تا یک تعصبی را نسبت به کالای ساخت داخلی در میان مردم ایجاد کنند، بیان داشت: ایجاد چنین فضایی در داخل کشور موجب استحکام درونی در بخش های مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام تقی پور در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه دولت در تحقق شعار سال اشاره کرد و با بیان این که نخستین وظیفه مسؤولان مقابله جدی با قاچاق کالا و واردات بی رویه کالاهای خارجی به کشور است، تصریح کرد: جلوگیری از واردات غیر ضروری به کشور عاملی در جهت حمایت از تولید داخلی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولت باید با کاهش واردات زمینه صادرات محصولات داخلی به سایر کشورها را فراهم کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تراز منفی صادرات در سالی که گذشت نشان دهنده واردات بی رویه محصولات خارجی به کشور بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل بر ضرورت حمایت از تولید کننده داخلی به منظور تولید کالاهای با کیفیت مناسب در داخل کشور تأکید کرد و گفت: تولید کننده داخلی نقش مهمی در ایجاد ذائقه برای کشش مردم به سمت خرید کالای ایرانی بر عهده دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حمایت از کالای ایرانی را نسخه نجات بخش کشور اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: با حمایت از کالای ایرانی چرخ صنایع داخلی می چرخد و موجب اشتغال در کشور خواهد شد و در نهایت نیز پیشرفت و توسعه کشور را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید براین که حمایت از کالای ایرانی موجب رونق پایدار در اقتصاد ملی کشورمان خواهد شد، تصریح کرد: خروج از رکود اقتصادی راهی جز حمایت از تولید داخلی ندارد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات