۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۲۹۸۴۶
حجت الاسلام ابوالقاسمی:

حمد و شکر خداوند سبب قرار گرفتن در صراط مستقیم می‌‌شود

پژوهشگر حوزه قرآن و عترت گفت: امام حسین(ع) و یارانش با مقابله در برابر یزیدیان در حقیقت شرک و کفر را به زانو درآوردند.
ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی پژوهشگر حوزه قرآن و عترت و استاد اخلاق شامگاه چهاشنبه در مسجد امام زمان(عج) سی متری جی درباره اهمیت شکر و تأثیرات آن، گفت: شکر به معنای اعتنا کردن و توجه کردن به نعمت‌های خداوند متعال است.

وی افزود: با توجه به سوره حمد برای همراه شدن با ائمه و قرار گرفتن در صراط مستقیم لازم است اهل حمد و شکر پروردگار باشیم و نسبت به نعمات الهی بی اعتنایی و بی‌‌توجهی نکنیم.

پژوهشگر حوزه قرآن و عترت در ادامه ابراز داشت: شکر، انسان را به سوی ایمان به خدا هدایت می‌کند. نقطه مقابل شکر، کفر است. کفر به معنای بی‌توجهی، بی اعتنایی و ارزش قائل نشدن نسبت به نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین نعمت الهی که باید به آن بها دهیم، پیامبر اکرم(ص) و خاندان ایشان هستند، گفت: همین که هر وقت نام ایشان را به زبان می‌آوریم بلافاصله صلوات می‌فرستیم، در حقیقت احترام و ارزش قائل شدن به این نعمت است و در جواب این شکر همین بس که خداوند متعال می‌فرماید هر گاه بر پیامبرم یک صلوات می‌فرستی، من چندین بار بر تو صلوات می‌فرستم و چه نعمتی بالاتر از این که خداوند بر بنده‌اش سلام و صلوات بفرستد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی بیان داشت: دشمنان امام حسین(ع) با بی احترامی به ایشان و خانواده‌ ایشان قدرشان را ندانستند و خود را از نعمت ولایت که خدا برای آنها تعیین کرده بود، محروم کردند.

وی ابراز داشت: وقتی ما با صدق دل و ایمان برای ائمه معصومین ارزش و احترام قائل می‌شویم، آنها نیز برای ما ارزش و درجه قائل می‌شوند. خداوند متعال به ازای هر شکر و ارزشی که برای نعماتش قائل می‌شویم نزول نعمات را بر ما چندین برابر می‌کند.

پژوهشگر حوزه قرآن و عترت بیان داشت: کفر و شرک که نقطه مقابل شکر است از خصوصیات یزیدیان است. شرک عین تمام آلودگی‌ها و سبب قطع اتصال به خداوند متعال و انبیا و ائمه معصومین است. مشرک اثرات خداوند را در زندگی خود نمی‌بیند و یا آنها را انکار می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرک یعنی حاکمیت غیر خدا در زندگی؛ شرک مردم کوفه سبب از دست دادن نعمت ولایت شد اما امام حسین(ع) و یارانش با مقابله در برابر یزیدیان، در حقیقت شرک و کفر را به زانو درآوردند./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات