۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۱۳۲۵۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور مسؤولان در نماز جمعه ضروری است

آیت الله طبرسی نمازجمعه را عبادتی توام با سیاست عنوان کرد و گفت: حضور مسؤولان نظام اسلامی در صفوف به هم فشرده نمازجمعه ضروری است زیرا نمازجمعه یک نماز حکومتی شناخته می شود.
اجلاسیه ائمه جمعه مازندران اجلاسیه ائمه جمعه مازندران اجلاسیه ائمه جمعه مازندران اجلاسیه ائمه جمعه مازندران آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در اجلاسیه ائمه جمعه استان در شهر گتاب بابل با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات، گفت: امروز مازندران با مشکلات و مسائل مختلفی مواجه است و ائمه جمعه بر اساس رسالت خود این مشکلات را مطرح می کنند.

وی افزود: مسائل فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و سیاسی از تریبون نمازجمعه مطرح می شود تا توجه مسؤولان نسبت به رفع آن جلب شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان برخی از تلاش ها و فعالیت های ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: کمک به محرومان و نیازمندان جامعه و ایجاد وحدت و همگرایی بین مسؤولان نظام اسلامی از جمله کارکرد های دیگر ائمه جمعه در راستای اهداف نظام اسلامی است.

وی نمازجمعه را یک عبادتی توام با سیاست عنوان و تاکید کرد: حضور مسؤولان نظام اسلامی در صفوف به هم فشرده نماز جمعه ضروری است زیرا نماز جمعه یک نماز حکومتی شناخته می شود.

آیت الله طبرسی نمازجمعه را محلی برای رفع مشکلات مردم بیان کرد و گفت: مسؤولان با حضور در نمازهای جمعه از نزدیک در ارتباط با مردم از مشکلات آن ها آگاه می شوند و کوتاهی حضور مسؤولان در نمازجمعه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: گاهی اوقات به دلیل مسائلی برخی از مسؤولان در نمازجمعه حضور نمی یابند اما این نباید به معنای عدم حضور دائمی و طولانی آن ها در این سنگر مهم نظام اسلامی تلقی شود.

امام جمعه ساری ضمن اشاره به سالروز نماز جمعه، تصریح کرد: نماز جمعه نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات در نظام اسلامی داشته است و باید کارکرد نمازجمعه در این روز برای مردم تشریح شود.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری بسیج و سپاه در نهاد نماز جمعه، اظهار داشت: سپاه و بسیج از بطن مردم هستند و خدمات آنها برای نظام اسلامی در کنار نهادهایی مانند نمازجمعه جلوه گر است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات