۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۱۲۸۰۰
امام جمعه شهرری:

بستن مسجد الاقصی نشانه ضعف اسرائیل غاصب است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه حادثه فلسطین درد جانکاهی در پیکر اسلام است، گفت: بستن درهای مسجد الاقصی نشانه ضعف اسرائیل است.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلی شهرری برگزار شد، گفت: قرآن کلید عزت و سعادت را در تقوا می‌داند.

وی افزود: گرامی‌ترین شما در نزد خدا کسی است که تقوا پیشه می‌کند اینان کسانی هستند که از حرام و اطاعت از هوای نفس می‌گذرند و از باگذشت‌ترین انسان‌ها به شمار می‌روند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به دهه کرامت، بیان داشت: اول ذی القعده با تولد حضرت معصومه(س) دهه کرامت آغاز و با میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) این دهه به اتمام می‌رسد نامگذاری این ایام به عنوان دهه کرامت بسیار مبارک و مناسب است و بهترین فرصت برای خطبا در معرفی جایگاه امامت و ولایت به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرری ادامه داد: ریشه کرامت، اهل بیت(ع) است اگر ملت ایران شرافتی دارند به سبب اهل بیت(ع) و حضور امام رضا(ع) و امامزادگان واجب التعظیم است.

وی با اشاره به اینکه خداوند کریم است و انسان‌های کریم را دوست دارد، اضافه کرد: انسان کریم اگر وعده‌ای بدهد به آن عمل می‌کند و در همه حال بخشنده است پیامبر(ص) فرمودند: من کریمم و اجداد من نیز کریم بودند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به اینکه روز ولادت حضرت معصومه(س) با عنوان روز دختر نامگذاری شده است، گفت: اسلام برای دختران احترام ویژه‌ای قائل است، دختر نعمت و پسر رحمت است. امروز الگوی دختر مسلمان باید حضرت معصومه(س) باشد.

امام جمعه شهرری در بخشی دیگر به سالروز نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی آیت الله طالقانی اقامه شد، این عالم مجاهد که امام راحل او را مالک اشتر و ابوذر خطاب کرد سالیان سال در زندان‌ها و تبعید در کنار امام بودند و بعد از انقلاب هم در کنار انقلاب باقی ماندند و با همه وجود دست رد به سینه منافقان زدند.

وی ادامه داد: نماز جمعه تریبون امام جمعه نیست بلکه تریبون نظام و عزت اسلام است ما با همین تریبون توانستیم انقلاب را حفظ کنیم امام راحل فرمودند: اگر انقلاب برای ما هیچ ثمری نداشت همین نماز جمعه برای ما کافی بود.

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: حضور مسؤولان در نماز جمعه سبب رفع مشکلات مردم و مایه همدلی و اتحاد جامعه است.

وی با اشاره به 4 مرداد، گفت: 4 مرداد سالروز عملیات مرصاد است در این عملیات منافقین به نیابت از نیروهای صدام آمدند تا ایران را فتح کنند اما با ضربه مهلکی از سوی رزمندگان اسلام مواجه شدند و شکست خوردند.

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به حادثه فلسطین، خاطرنشان کرد: حادثه فلسطین درد جانکاهی بر پیکر اسلام است بستن درهای مسجد الاقصی نشانه ضعف اسرائیل است./813/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات