۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۱۰۰۷۱
رییس مجمع عالی بسیج استان قم:

عناد با حق در عین باور به معاد خصلت بارز اهل کفر است

رییس مجمع عالی بسیج استان قم گفت: برخی از اهل کفر آگاه به وجود حقایق دین هستند اما شهوات و هواهای نفسانی اجازه استفاده و بهره برداری از این حقایق دینی را به آنان نمی دهد.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، رییس مجمع عالی بسیج استان قم عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به زندگی اهل ایمان با نگاه به سوره مومنون گفت: انسان ها بر دو دسته تقسیم می شوند که عده ای اهل دین، معاد و باور های اعتقادی بوده و دسته دیگر اهل کفرند.

وی با بیان این که برخی از اهل کفر آگاه به وجود حقایق دین هستند اما شهوات و هواهای نفسانی اجازه استفاده و بهره برداری از این حقایق دینی را به آنان نمی دهد، تصریح کرد: برخی ها باور به معاد دارند اما برای آزادی و راحتی در هر فعالیت جنسی منکر آن می شوند چراکه می دانند با باور به معاد نمی توانند هر سخن، اندیشه و پنداری داشته باشند و به عبارت بهتری اینان تعریف متفاوتی از انسان دارند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که برخی ها انسان را سرشار از لذت ها، شهوات و منافع انسانی می دانند، بیان کرد: برخی دیگر نیز انسان را مدرن و بروز تعریف می کنند و به او اجازه هر گونه فعالیتی می دهند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که دسته سومی نیز هستند که از دسته خوبان و پاکان هستند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال به این دسته از انسان ها مقام و مدال خلیفه الله و کرامت را عطا می کند.

چشمان ظاهربین از درک فطرت درونی و حقیقت باطنی انسان ها عاجز هستند

وی با بیان این که چشمان ظاهر بین ما قادر به درک و فهم حقایق نبوده و از درک فطرت درونی انسان ها و حقیقت باطنی آنان عاجزند، گفت: عده ای از آنانی که بدون توبه از دنیا می روند در روز قیامت همچون مورچه می شوند چرا که در دنیا با تکبر و غرور رفتار می کردند و کارشان نیش زدن به انسان ها بود.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ادامه داد: اینان در دنیا سلام و محبتشان با تمسخر، کنایه و نیشخند بود و قصد تعرض و دل شکستن افراد را داشتند که در قیامت می فهمند زبانشان همه وجودشان را نابود کرده است.

ضرورت تمرین صبر و بردباری و اصلاح روح درونی انسانها

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که عده ای در آخرت به سبب روح پرخاشگرشان همچون سگی هستند که هیچگونه اراده ای برای کنترل درونی از خود نداشته و ندارند، تصریح کرد:  افرادی که در محضر امام رضا(ع) مشرف می شوند باید سعه صدر را از این امام رئوف طلب کرده و برای اصلاح درون خود تلاش کنند.

وی با بیان این که هر عملی که از انسان ها سر می زند ظرف دنیوی دارد، گفت: برخی ها به ظاهر می گویند و می خندند و غیبت می کنند اما باطن این رفتارشان خوردن گوشت برادر مرده است؛ باید تلاش کنید تا رفتارتان در دنیا مایه نور و سعادت باشد تا در روز قیامت اشیا نیز گواهی و شهادت خیر دهند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با اشاره به سخن علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار افزود: هنگامی که پیامبر گرامی اسلام(ص) می خواست به معراج برود زمین ناله ای سرداد و این چنین گفت که من طاقت دوری رسول خدا(ص) را ندارم و بدین ترتیب از زمین گل محمدی رویید و زمین آرام شد.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که در عالم حجاب، حقیقت افراد و اشیا به ظاهر آشکار نیست و در پوششی قرار دارد، اظهار کرد: این عالم عالم حجاب است که حیاتتان سرانجام روزی در این دنیا به پایان می رسد.  

آسوده خاطری در روز قیامت سهم ملتزمین به اصول و آداب دینی است

وی با بیان این که آخرت حساب و کتاب، پرسش و حسابرسی دارد، بیان کرد: کلیات را در برزخ و جزییات را در روز قیامت از انسان سؤال می کنند و آنانی که در مدت حیات دنیوی خود ملتزم و مقید به اصول و آداب دینی بودند هرگز از این روز ترسی نداشته و ندارند و انسان ها تا آنجا که می توانند باید از فساد و فحشا فاصله بگیرند.

حضرت زهرا(س)؛ الگوی رفتاری زنان در عفاف و حجاب

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که زنان تا جایی که می توانند حضرت زهرا(س) را الگوی رفتاری خود دانسته و در عفاف و حجاب و حظ و بهره معنوی ایشان را الگو و نمونه بدانند، تصریح کرد: از بی حجابی و بدحجابی فاصله بگیرید و بدانید هرآنچه عفیف تر باشید جایگاه معنوی برتری می یابید.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که در عالم شهود که همان قیامت است همه با حقیقت وجودیشان حضور می یابند و چیزی را نمی توان از اندیشه و باور انسان ها در آن دنیا کتمان کرد، افزود: عده ای حتی در عنفوان جوانی نیز طلب توبه و شهادت کرده و در روز قیامت با خیالی آسوده حضور پیدا می کنند و عده دیگر از شدت بوی تعفن و معصیت نمی توان به آنان نزدیک شد و باید با فاصله به آنان نگاه کرد.

نشاط حقیقی از آنِ اهل ایمان است

وی با بیان این که در چنین عالمی عده  ای به برکت نورانیت ولایت و عمل صالح خود فریاد بشارت سر داده و بدین ترتیب رستگاری از آن مؤمنان است، گفت: تزکیه و رستگاری سعادت ویژه ای دارد و نشاط حقیقی در جهان از آن اهل ایمان است./864/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات