۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۸۱۰۳۱
توکلی:

مقابله با فساد در جامعه یک ضرورت است

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه انقلاب ما گرفتار اشرافیت است و اینها آسیب زا است، گفت: در این شرایط مبارزه با فساد از نون شب هم واجب تر است و اگر این جمهوری اسلامی با تجاوز نظامی و انقلاب مخملی نابود شود با فساد از بین می رود.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، احمد توکلی، رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در نشست «انقلاب اسلامی، خواسته ها و دستاوردها» در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد امروز 26 بهمن درباره واژه های استقلال، آزدای و جمهوری اسلامی گفت: استقلال به این معنا است که تصمیم گیرها به اراده ملی و بدون تأثیرگذاری قدرت استکبار صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه استقلال وجوه مختلف دارد، افزود: اما هنوز به استقلال اقتصادی نرسیده ایم و این بدان معنا نیست که هر چه بخواهیم خودمان تولید کنیم بلکه در واقع اینگونه است که هر چه بخواهم می توانیم خودمان تأمین کنیم و بیشتر منظور از استقلال، استقلال سیاسی است که به صورت قوی وجود دارد.

این نماینده سابق مجلس در ادامه درباره آزادی گفت: قبل از انقلاب آزادی وجود نداشت و مردم نمی توانستند متعرض صاحبان قدرت بشوند اما در عین حال در شرایط فعلی هم آزادی مخدوش است چرا که ترورها فضا را تنگ کرده است.

توکلی درادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی از خود شروع انقلاب وجود داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه انقلاب را مردم به ثمر رساندند در دوره های انتخاب ریاست جمهوری هم کسانی انتخاب می شدند که بر خلاف حمایت صاحبان قدرت بود و در عین حال خواست مردم این بود.

وی درادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر روش های مسوولان و صاحبان قدرت در اواخر جنگ تحمیلی گفت: در این دوره به تدریج امتیاز طلبی، رفاه طلبی و اشرافیت شروع می شود البته این جریان کند و پنهان بود ولی کم کم راه را باز می کرد.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: بعد از جنگ خوی کاخ نشینی در مسوولان پیدا شد و مردم هم کم کم به سمت مادی گرایی پیش رفتند.

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه انقلاب ما گرفتار اشرافیت است و اینها آسیب زا است، تصریح کرد: در این شرایط مبارزه با فساد از نان شب هم واجب تر است و اگر این جمهوری اسلامی با تجاوز نظامی و انقلاب مخملی نابود نشود؛ با فساد از بین می رود./934/202/ب1

 

ارسال نظرات