۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۵۹۵۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان کم‌کاری خود را به گردن نظام و ولایت نیندازند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولانی که می‌گویند حل مشکلات داخلی کشور و پیشرفت و توسعه درگرو رابطه و دوستی با آمریکا است، بدانند این تفکر غلط و خطرناک است.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت یوم‌الله سیزدهم آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: اساس و ماهیت انقلاب و نظام اسلامی ایران، استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه بایستی این تفکر و خط انقلابی امام راحل در مورد دشمنان بدعهد و دیرینه نظام اسلامی نهادینه شود، افزود: آمریکا دشمن اصلی و دیرینه نظام اسلامی بوده و این دشمنی هم هیچ‌گاه از بین نرفته و کم نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی یادآور شد: امام خمینی (ره) در موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران دو جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و «تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود و از انقلاب اول مهم‌تر است» را خطاب به دانشجویان فرمودند و امروز می‌بینیم این دو سخن کاملاً درست بوده‌اند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام با جمله «آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند» هیبت آمریکا را درهم شکست و با جمله دوم هم نشان که اگرچه در انقلاب نخست نوکر آمریکا را شکست داده بودیم اما در تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم ارباب و رییس شاه را مجبور به شکست کردیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مأموران استکبار جهانی در داخل در مقابل این سخنان حکیمانه امام خمینی (ره) این‌گونه مطرح می‌کنند که امام راحل در رابطه با آمریکا تعصبی عمل کرده و معتقد هستند که برای حل مشکلات داخلی کشور و پیشرفت و توسعه راهی به‌جز مذاکره و ارتباط با آمریکا نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: مسؤولانی که می‌گویند پیشرفت و توسعه کشور درگرو رابطه و دوستی با آمریکا است، بدانند این تفکر غلط و خطرناک است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسؤولان نصایح رهبر معظم انقلاب را گوش دهند به نفع ملت و کشور ایران است، افزود: مسؤولان باید قدر نعمت ولایت را بدانند؛ نه آنکه کم‌کاری و ضعف خود را به گردن ولایت و نظام بیندازند.

 

مهم‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه است

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: رسالت مهم شورای فرهنگ عمومی در کشور و استانها نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه پیشرفت درزمینهٔ علمی، اخلاقی، صنعتی و تولیدی در بستر فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد، افزود: فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی ما باید رنگ و بوی دینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی یکی از اولویتهای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در این رابطه باید حساسیت و توجه مسؤولان نسبت به فرهنگ بیشتر باشد نه آنکه بخش فرهنگی در بودجه‌بندی مظلوم واقع شود.

 

رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی، بهانه برای کم‌کاری را از بین برد

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به سه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، اظهار کرد: اکنون دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری و اهمال برخی از مسؤولان نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید تعامل بین مردم و دولت بیش از پیش برقرار شود، افزود: بایستی با همدلی و همراهی مردم و دولت برای رفع مشکلات و کاستیهای معیشتی و اقتصادی موجود در کشور تلاش شود./9314/201/ب3

ارسال نظرات